دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

شیر می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند؟

سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۱۹ ب.ظ

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، حتماً با مجموعه ای از توصیه های  رژیم کاهش وزن بمباران خواهید شد. یکی از رایج ترین توصیه ها پرهیز از لبنیات برای کاهش وزن سریع است. شیر سرشار از پروتئین، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر، اغلب به خودی خود یک "غذای کامل" در نظر گرفته می شود. در واقع، خوردن یک لیوان پر شیر قبل از زدن ملحفه ها به خواب راحت کمک می کند.

 

اخیراً، بسیاری از مردم به دنبال جایگزین‌های وگان شیر مانند سویا و نوشیدنی‌های مبتنی بر بادام هستند. این تغییر در اولویت ممکن است با این واقعیت مرتبط باشد که شیر به طور طبیعی حاوی لاکتوز (قند) و چربی اشباع شده است. با این حال، طبق تحقیقات انجام شده، افزودن یک لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

طبق گزارش اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، محصولات لبنی از جمله شیر ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعه ها نشان می دهد که مصرف بیشتر کلسیم لبنیات و افزایش ویتامین D  با کاهش وزن بیشتر ناشی از رژیم غذایی مرتبط است."

این تحقیق نشان داد که شرکت‌کنندگانی که روزانه لبنیات بیشتری مصرف می‌کردند، در پایان شش ماه در مقایسه با افرادی که لبنیات زیادی مصرف نمی‌کردند، حدود 5.4 کیلوگرم وزن کم کردند و در 2 سال فقط 3.1 کیلوگرم (تقریباً) از دست دادند.

در حالی که ارتباط بین شیر و کاهش وزن به وضوح ثابت نشده است، شواهد کافی برای گنجاندن یک لیوان شیر در رژیم غذایی روزانه شما وجود دارد.

دلیلی وجود دارد که والدینتان شما را مجبور کردند صبح ها یک لیوان شیر را همراه با صبحانه بنوشید. این نوشیدنی شگفت انگیز حاوی هورمونی به نام پپتید YY است که به دلیل خاصیت مبارزه با گرسنگی شناخته شده است. بنابراین، علاوه بر اینکه روز خود را به درستی شروع می‌کند، احساس سیری نیز در شما ایجاد می‌کند. در نتیجه کمتر پرخوری می کنید و به رژیم غذایی خود پایبند هستید.

شیر سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین B2، B12 و چندین ماده مغذی مهم دیگر است. این بدان معناست که یک لیوان شیر بعد از یک جلسه تمرینی پرقدرت می تواند انرژی لازم را بدهد. همچنین به قوی نگه داشتن استخوان ها و ماهیچه های شما کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که شیر طعم دار ممکن است طعم بهتری داشته باشد اما لزوما بهترین گزینه برای کاهش وزن نیست. سرشار از کالری است، بنابراین توصیه می شود از شیر معمولی استفاده کنید. برای یک بزرگسال، حدود 250 میلی لیتر شیر در روز (یک فنجان معمولی) حدود 150 کالری دارد، در حالی که یک لیوان شیر بدون چربی حاوی تنها 83 کالری است.

بنابراین می توانید با توجه به کالری مورد نیاز روزانه خود را انتخاب کنید. با این حال، بهتر است از قبل عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به شیر را بررسی کنید.

منبع:https://jahangirdiet.com/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۸
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی