دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

چرا ورزش کردن انقدر مهم است؟

پنجشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵ ق.ظ

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان جان، همانطور که میدانید ما در این وبلاگ هر نکته ی مفیدی که به نظرمان بیاید را برایتان بارگزاری میکنیم، از شعر و موسیقی و کتاب تا مطالب علمی و پژوهشی ، امروز قصد داریم تا در مورد ورزش با شما گفتگو کنیم ، تا پایان با ما همراه باشید.

ورزش کردن یک امر بسیار مهم و ضروری است که از کودکی تا زمان حال توسط متخصصین و صاحبان نظر برای انسان توصیه شده است.

اما شاید بزرگ‌ ترین سوالی که برای همه ما پیش بیاید این است که چرا باید ورزش کنیم؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به جواب این سوال برسیم.

دلایل علمی بی‌ شمار و متعددی وجود دارد که به ما ثابت می‌کند ورزش به‌ شدت برای انسان مفید و الزامی است که ما قصد داریم به چند تن از آن‌ها در این مقاله اشاره کنیم که راحت به حل این مسئله رسیده باشیم.

اولین موردی که می‌خواهیم به شما بگوییم بُعد روانی ورزش است، طبق تحقیقات و پژوهش‌های بسیار فراوان که در دانشگاه‌ های معتبر جهان انجام‌ شده به این نتیجه رسیده‌اند که انسان هنگام ورزش کردن هورمون آندروفین ترشح می‌کند و همین امر باعث کاهش درد و افزایش لذت می‌شود و تکمیل این فرایند انرژی مثبت و حال خوب را به انسان تزریق می‌کند پس اولین مورد این است که شما از لحاظ روحی به سطح بالا و شادمانی می‌رسید .

مورد دوم بالا رفتن سطح کیفیت خواب شما است، در واقع ورزش می‌تواند به اندازه‌ی بسیار چشمگیری استرس و اضطراب را در شما کاهش دهد و آرامش را در بدن شما به یک ثبات معقول برساند و همین امر باعث می‌شود تا شما خواب بهتری داشته باشید، با ورزش کردن شما به بدنتان یاد می‌دهید که در طول روز هوشیاری خود را بالا تر ببرد و در هنگام شب خود را آماده برای یک خواب راحت کند پس نقش ورزش در خواب باکیفیت کاملاً مشهود و مستقیم است .

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم کاهش چشمگیر ابتلا به بیماری‌ های مزمن است ورزش می‌تواند شما را از مبتلا شدن به دیابت نوع دو و همچنین بیماری‌های قلبی تا حد زیادی دور کند و همچنین می‌تواند فشار خون شما را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد و در واقع نرمال‌ سازی انجام دهد همچنین نمی‌توان تاثیر ورزش را برای داشتن تناسب اندام و یک بدن سالم انکار کرد .

همه ما می‌دانیم با ورزش کردن می‌توانیم مغز خود را تقویت کنیم اما جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام‌ شده افرادی که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند با ورزش کردن می‌توانند این خطر را تا حد بسیار زیادی از خود دور کنند پس ورزش می‌تواند سلامت مغز شما را تامین و تضمین کند .

یکی دیگر از نکات مثبت ورزش زیباتر شدن پوست و بهبود سلامت پوست شما است شاید برایتان جالب باشد که بدانید عرقی که شما در حین ورزش از بدنتان ترشح می‌شود به‌ شدت برای پوستتان مفید است و در واقع از خود خاصیت آنتی‌ اکسیدانی ترشح می‌کند که برای هر چه بهتر شدن پوست کاملاً کارساز است .

یکی دیگر از نکاتی که در این مقاله می‌خواهیم به آن اشاره کنیم افزایش طول عمر است، اغلب کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که شما با انجام دادن ورزش روزانه می‌توانید طول عمر خود را افزایش دهید، در واقع شما با انجام ورزش روزانه سلامت جسم خود را تامین می‌کنید و بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها ابتلایشان برای شما به حداقل می‌رسد و خوب طبیعی است که طول عمر شما افزایش یابد .

موارد بی‌شمار دیگری نیز وجود دارد که به ما ثابت می‌کند ورزش برای بدن ما بسیار حیاتی و الزامی است و می‌تواند چقدر برای بدن انسان مفید باشد که ما در این مقاله به این چند مورد اکتفا می‌کنیم پس اگر شما خانم هستید همین حالا به یک باشگاه ورزشی نزدیک منزلتان رفته و در آن‌ جا ثبت‌ نام کنید و با یک تاپ ورزشی زنانه و شورتک زیبا و همچنین کفش استاندارد زیر نظر مربی باشگاه شروع به ورزش کنید و از لحظات ورزش خود لذت ببرید و هم چنین اگر آقا هستید می‌توانید با ثبت‌ نام در یک باشگاه و پوشیدن یک ست ورزشی جذاب و گرفتن یک رژیم غذایی مناسب از پزشک و تمرین زیر نظر مربی متخصص بدنه خود را عضلانی، زیبا و سالم کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 https://fitbodysport.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۰۲
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی