دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱۶ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

همه ما ارزش کتاب خواندن را می‌دانیم و می‌دانیم چه فوایدی برای ذهن انسان ،سلامت روان و البته بالا رفتن سطح دانش ما در زمینه‌های مختلف دارد.

 اما این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی شاید فضای مجازی جای این دوست و یار قدیمی را گرفته ‌است هر چند که کتاب‌های الکترونیکی زیادی به بازار عرضه‌ شده و PDF آن‌ ها در گوشی هر کسی قابل‌ اجرا می‌باشد اما لذت ورق زدن صفحه کاغذی کتاب چیز دیگری است.

 ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی کتاب‌ها آشنا کنیم تا با خواندن آن‌ها عاشق کتاب خواندن شوید و این‌ موضوع مهم را جزوی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

 کتاب‌هایی که برای شروع یک دل‌دادگی کاملاً مناسب می‌باشند پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

اولین کتابی که باید به شما معرفی کنیم:

کتاب معروف قلعه حیوانات اثر جورج اورول

بیراه نیست اگر بگوییم مطالب این کتاب شباهت بسیار زیادی با حال ‌و روز این روز های کشور ما و اکثر کشورهای جهان دارد در واقع نویسنده باهوش و ذکاوت خود طعنه‌ های سیاسی جالبی را در این کتاب گنجانده و فقط و کارزار این جهان را به یک قلعه تشبیه کرده ‌است قطعا شما با خواندن این کتاب عاشق کتاب‌خوانی خواهید شد .

شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزو پری

همه ما نام این کتاب را از زمان‌های دور شنیده‌ایم مگر می‌شود کودک باشی و قصه‌هایی از شازده کوچولو نشنیده باشی این کتاب بی ‌نهایت قلم روان و دل‌چسبی دارد و می‌تواند هر خواننده‌ای را مجذوب کلمات و قصه داستان کند پس به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما این کتاب را مطالعه بفرمایید.

کتاب بعدی کیمیاگر اثر نویسنده معروف پائولو کوئیلو  

این کتاب شما را به یک سفر دور و دراز و دل ‌چسب می‌برد و قلم کوییلو به‌قدری جذاب است که شما نمی‌توانید چشم از آن بردارید قطعاً این کتاب درعین سادگی مفاهیم بسیار جذابی را از عرفا و فیلسوفان در خود جای داده ‌است و می‌تواند شما را به کتاب خواندن علاقه‌مند کند .

از دیگر کتاب‌هایی که برای شروع کتاب‌خوانی مناسب است و می‌تواند دنیای شما را درگیر این یار دوست‌داشتنی کند کتاب :

دنیای سوفی اثر یوستین گردر

شاید جزو معدود کتاب‌هایی که فلسفی است و شما را خسته نمی‌کند و خواننده از خواندن آن لذت می‌برد همین دنیای سوفی باشد یک نثر بسیار ساده یک داستان جذاب و دختر بچه‌ای کنجکاو که شما را در دنیای خودش مهمان می‌سازد قطعا خواندن این کتاب نیز می‌تواند شما را عاشق کتاب ‌خوانی کند.

زخم داوود اثر سوزان ابوالهوی

ادبیات عرب زیبایی‌های خاص خودش را دارد ،زندگی در آن جریان دارد و واقعاً به جامعه ما شباهت بسیار زیادی دارد البته جامعه شاد دهه شصت ،پنجاه  و چهل که هم ‌بستگی در آن بسیار بالاتر بود .رمان زخم داوود در سال 2009 به‌ عنوان پر فروش‌ترین کتاب فرانسه از یک نویسنده فلسطینی جنجال و سروصدای بسیار زیادی را به پا کرد  و الحق و الإنصاف کتاب آن ‌قدر جذابیت دارد که شما را میخ ‌کوب خود کند و مثل یک سریال شما را دنبال خود بکشاند پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را نیز از جادوی ادبیات عرب حتما مطالعه بفرمایید.

مگر می‌شود حرف از علاقه به کتاب باشد و نویسنده معروف جو جو مویز اثری نداشته باشد

مویز نویسنده‌ای خلاق و خوش‌ذوق و با سابقه است که جوایز مختلفی نیز در زمینه نویسندگی رمان عاشقانه برنده شده است و آثار بسیار زیادی از او در سرارا جهان طرفدار پیدا کرده است که ماه‌ عسل در پاریس و موسیقی شب برای این‌ که شما را عاشق کتاب‌خوانی کنند پیشنهادهای جذابی می‌توانند باشند.

این کتاب‌ها کتاب‌هایی هستند که برای شروع می‌توانند شما را مجذوب خود کنند و شما را وارد دنیای کتاب‌خوانی کنند فقط کافی است که همت کنید و شروع کنید مطمئن باشید کتاب رفیق بسیار خوبی برای شماست و ضمن بالا بردن اطلاعات عمومی شما دنیای شما را شیرین‌تر زیباتر و رویایی تر می‌کند، بعد از مدتی شما سلیقه و ژانر مورد علاقه ی خود را پیدا خواهید کرد و آن را دنبال میکنید.

 سپاس که با ما همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۵:۴۱
ARYANA

این روزها بیشتر دلتنگ می شوم 

این روزها بیشتر به گذشته فکر میکنم 

بیشتر به تو و لبخند در عکس مینگرم

و با تعجب به خودم میگویم واقعاً چرا؟

چرا در آن لحظات این همه عشق را نفهمید ام!؟

چرا نگاه های پر معنای تو باید بعد از این همه سال برایم رمز گشایی شود؟

چرا در لحظه نبوده ام ؟

حتماٌ باید زمان مرا متوجه میساخت؟

حتماً باید فاصله مرا آگاه میکرد؟

کاش یک چراغ جادو داشتم تا بتواند مرا به عقب بازگرداند

کاش میشد...

دلتنگی چیز خوبی نیست !

وقتی میدانم دیگر نیستی 

وقتی میدانم دست هایت در دستان کسی جز من است 

وقتی میدانم قلبت برای او میزند 

وقتی میدانم حتی مرا به خاطر نداری

وقتی میدانم دیگر علاقه ای هم به یادآوری من نداری

گاهی چقدر زود دیر میشود ! 

قدیم ترها فکر میکردم این جمله یک کلیشه است برای افراد شکست خورده

اما حالا میفهمم معنی زمان را 

شاید چون من نیز شکست خورده ام ...

نویسنده :مهدی صمدی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۰۱ ، ۱۹:۲۹
ARYANA

این روزها در تمام محافل عمومی و خصوصی اکثر مردم در مورد وضعیت تیم‌ملی فوتبال کشورمان صحبت می‌کنند وضعیتی که به ‌شدت برای همه نگران‌کننده شده و همه می‌ترسند در جام‌جهانی پیش رو اتفاقات ناخوشایندی بیفتد که ایران و ایرانی سرافکنده شود اما چرا این اتفاقات درحال رخ دادن است ؟

اجازه بدهید یک فلاش‌بک به گذشته بزنیم و به دو سال و نیم قبل برویم زمانی ‌که تیم ملی ما با مربی بلژیکی خودخواه و البته گران‌ قیمت خود نتوانست از پس عراق و بحرین بر بیاید.

 در آن زمان شاید کسی جرات قبول کردن سکان تیم‌ ملی را نداشت حتی همین مربیان داخلی که امروز از آن‌ها به‌ عنوان کاندیدا نام می‌برند، ولی فدراسیون فوتبال در یک تصمیم شوکه کننده مرد کروات را به‌ عنوان سرمربی تیم‌ ملی ایران انتخاب کرد.

 در آن مقطع همهی فوتبالی ها و حتی غیر فوتبالی ها به اسکوچیچ هجوم بردند و عدم داشتن یک رزومه‌ی قوی را چنان بزرگ و رسوا کننده دانستند که تمام اصحاب رسانه و مردمی که بی‌ طرف بودند هم به وی حمله‌ور شدند .

اسکوچیچ اما در آرامش و با طمأنینه توانست تیم‌ملی را از وضعیت نابسامان و نفس‌گیر بحرین به جام‌جهانی برساند، در واقع ما با هیچ‌ یک از مربیان تاریخ کشورمان نتوانستیم به این سرعت به جام‌جهانی برویم و دغدغه‌ای نداشته باشیم و یک نکته‌ی دیگری که باید آن را عرض کنیم این است که هیچ تیمی نتوانسته در آسیا به این سرعت به جام‌جهانی برسد.

 بعضی‌ها گفتند که گروه ما آسان بوده اما با مرور تاریخ شما می‌فهمید که گروه ما جزو سخت ‌ترین گروه‌ها بوده و شاید سخت ‌تر از این گروه فقط سال 2002 برای جام‌جهانی کره و ژاپن بود.

 اما از آن جا که اسکوچیچ هیچ رسانه‌ای نداشت ،آدم پرهیاهویی نبود و از همه مهم تر بسیار محترم و مبادی آداب بود  همه سعی در تحقیر او داشتند.

 اصلا تمام حرف‌های منتقدان درست که ایشان رزومه‌ی قوی برای تیم‌ملی نداشته اما نتایج فوق ‌العاده قابل ‌قبولی گرفته و بیشترین برد متوالی را در تاریخ تیم ملی برای ما به دست آورده است.

 مگر یک مربی باید چکار کند؟

 چرا ما دوست داریم مربیانی مثل کارلوس کیروش بالاسر تیم‌مان باشند تا علاوه‌بر تحقیر یک ملت با تمدنی کهن ،تیم ملی را مستعمره پدرشان بدانند ؟

 از همه بدتر این ‌که دوباره به دوره بازیکن‌ سالاری برگشته‌ایم یعنی عده‌ای از بازیکنان تیم ملی خود را تافته‌ای جدابافته می‌دانند و با حضور در لیگ‌های سطح دو اروپا مثل پرتغال و هلند و از آن بدتر بازیکنانی که در لیگ‌های دسته سه یا چهار اروپا مثل یونان و غیره بازی می‌کنند برای تیم ملی تعیین و تکلیف می‌کند!!!

 قطعا حضور این باز‌کنان در لیگ‌های اروپایی مایه مباهات تمام ملت است اما یادمان باشد ما در روزگاری نه ‌چندان دور در بهترین تیم های  اروپا مثل  بایرن‌مونیخ بازیکن داشتیم و بازیکنانمان را  تیم‌های بزرگ اروپایی در 5 لیگ معتیر  می‌خواسته ‌اند.

 پس حضور در لیگ های درجه دو اروپا افتخار بزرگی برای تیم ملی کشور محسوب نمی‌شود.

 اما این عزیزان احساس می‌کنند که می‌توانند با راه انداختن بازیکن ‌سالاری دوباره همه ‌چیز را به سال‌های گذشته بازگردانند و متأسفانه عدم حضور یک کاپیتان مدبر در تیم به‌ شدت احساس می‌شود.

 وقتی کاپیتان تیم‌ملی خود به دورویی متهم است دیگر چه انتظاری می‌توان از دیگران  داشت.

 کاپیتانی که با بستن بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی به خود می‌خواهد مشروعیت بدهد اما از کوچک‌ترین محبوبیت و مشروعیتی بین مردم برخوردار نیست...

 اسکوچیچ هر که بود و هر چه کرد در تاریخ ثبت می‌شود و می‌تواند به این رزومه کاملاً افتخار کند چرا که سربلند بوده ‌است و من امیدوارم که آه این مربی کروات در جام‌جهانی دامن کشور ما را نگیرد و متأسفانه باید بگویم تمام اتفاقات سال 2006 و البته بیشتر 1998 دوباره در حال تکرار  است .

این تیم ملی به یک فرد شجاع نیاز دارد، بازیکنان راست میگویند!!

این تیم ملی نه علی دایی عزیز را می خواهد که مراعات جام جهانی را کند نه فرد بی رزومه ای مثل جواد نکونام را و از آن جا که پول آوردن مربی بزرگی که بتواند با این جو کار کند را هم نداریم بهترین گزینه امیر قلعه نویی است!

چرا که به این جماعت بازیکن باج نمی دهد و کنار گذاشتن را خوب بلد است ، این تیم کسی را می خواهد که یاد بازیکنان بیندازد در کجا هستند و حدشان چیست!

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۴:۲۹
ARYANA

در گذشته برای این‌ که بتوانیم از حال  عزیزی با خبر باشیم برای او نامه می‌نوشتیم. که ممکن بود به‌ خاطر مسافت زیاد حتی ماه‌ ها طول بکشد تا آن نامه به دست فرد مورد نظر ما برسد ، یا بعد ها تلفن آمد تا کار را راحت ‌تر کند اما خیلی از خانه‌ ها با این تکنولوژی جدید آشنا نبودند.

  بسیاری دیگر از کارها نیز در قدیم وجود داشت  که به‌ سختی انجام می‌شد.

 که با پیشرفت هر روزه‌ی علم و تکنولوژی حالا دیگر بسیار راحت شده .

 مثلاً دیگر نمی‌خواهد مدت ‌زمان زیادی منتظر باشید تا نامه‌ای به دستتان برسد و از احوال عزیزانتان باخبر شوید، یا دیگر نمی‌خواهد برای این‌ که صدای عزیزانتان را بشنوی منتظر صدای همسایه‌ای باشید که در خانه‌اش تلفن دارد...

 حالا کارها راحت ‌تر شده ، اما یک سوال بزرگ چرا عموم مردم احساس می‌کنند که گذشته بهتر از زمان حال است؟

 چرا عطر دل‌ تنگی گذشته حال ما را دگرگون و زیبا می‌کند؟

 مگر ادویه آن روزگار چگونه بوده که حالا در زندگی ما وجود ندارد ؟!

بسیاری از ما برایمان این اتفاق افتاده ‌است که یک عطر، یک مکان ،یک جمله ،یک اسم، یک موزیک، یک نوشته ما را با خود به سفرخاطرات دور ببرند.

 خاطره‌ای که برایمان بسیار شیرین است و باعث می‌شود برای لحظاتی از این دنیای مدرن کنده ‌شده و در آن خاطره زندگی کنیم،  رایحه اش را تنفس کنیم، ریه‌هایمان را پر کنیم از عشق و لبخندی از ته دل بر لب بنشانیم و باز به این دنیای مدرنیته بازگردیم .

بسیاری از چیزهایی که در این زمان شاید برای خیلی‌ها بی‌ ارزش باشد می‌تواند ما را به اتفاقات خوب گذشته‌ ببرد، به خاطرات نه‌ چندان دور ...

پس  ذاتاً انسان اهل  خاطره بازی است و چه اشکالی دارد که ما با خاطراتمان سرخوش شویم؟

حال خوب داشته‌ باشیم؟

 یاد عزیزانی باشیم که دیگر در این دنیا نیستند؟

 چه اشکالی دارد با خاطراتمان سر کنیم ؟

آن روزگار که همه چیزش زیبا و ساده بود.

مردمش یک دل تر و یک رنگ تر بودند.

و یا شاید ما جوان تر و بدور از این دنیای پر از پیچ و تاب بزرگسالی بودیم.

اگر قدر زمان حال را بدانید و گاهی با لبخند سفری به خاطراتمان داشته باشیم چه مشکلی پیش می آید؟

اما باید قدر زمان را دانست چرا که همین لحظه که در آن فرصت زیستن پیدا کردیم ساعتی بعد یک خاطره می شود.

پس طوری حال زندگی کنیم تا خاطرات شیرینی برای آینده خود ثبت کرده باشیم...

نویسنده :مهدی صمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۱ ، ۱۹:۲۳
ARYANA

بعضی آدم‌ها از جنس آسمان هستند ، برای این زمین نیستند آمده‌اند که جلوه انسانیت را به رخ دنیا بکشند و بروند اما رفتن با رفتن فرق می‌کنند...

بعضی‌ ها در تاریخ گم می‌شوند، بعضی‌ها را در تاریخ گم می‌کنند ، بعضی‌ها تلاش می‌کنند تا افرادی مهربان و بزرگ و شجاع در تاریخ نام و نشانی ازشان باقی نماند!

اما مگر می‌شود اثر مثبت کار خودش را نکند!

امروز قصد داریم تا در مورد یکی از این مردان با شما گفتگو کنیم مردی که مردم را بیشتر از خود دوست‌داشت ، مردی که انسانیت را معنایی تازه داد.

در مورد امام اول مقاومت، انسان آسمان، مسیح خرداد، امام سید موسی صدر .

آقا موسی مجتهد ایرانی و بزرگ جهان تشیع در تاریخ 14 خرداد 1307 در شهر قم چشم به جهان گشود .

پدر ایشان آیت‌الله صدر بزرگ از مؤسسین و علمای ثلاثه حوزه علمیه قم بود.

آقا موسی از ابتدا هم با همه فرق داشت زمانی‌ که به‌ عنوان اولین روحانی به دانشگاه تهران رفت تا حقوق بخواند و حامی مردم باشد تا زمانی‌که اولین روزنامه حوزه را در قم تاسیس و راه‌اندازی کرد و زمانی‌که به دعوت مردم لبنان برای سر و سامان دادن به وضع بد آن روزگار لبنان راهی آن دیار شد.

آقا موسی با همه فرق داشت انسان را برای انسان می‌خواست.

آقا موسی شیعه واقعی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود.

چقدر در کتاب‌ هفت روایت خصوصی و دیگر آثار نشر امام موسی صدر از ایشان به‌ درستی یاد شده‌است. 

کاش هیچ‌ وقت شهریور 1357 نمی‌آمد...

کاش هیچ‌ وقت دعوت قذافی را قبول نمی‌کرد...

کاش هیچ‌ وقت به آن سفر نمی‌رفت و هزاران کاش دیگر که در دل دوستداران ایشان مانده‌ است.

در دل دوستداران امام و مقاومت، در دل دوستداران امام انسانیت، در دل دوستداران شیعه واقعی علی علیه‌السلام ،در دل دوستداران کسی که جایش به‌ شدت خالی است و هرگز پر نخواهد شد .

چهل و چند سوال شده‌ است که از رفتن تو گذشته‌است ،سفر مگر چقدر طول می‌کشد؟

راستی خبر داری خیلی‌ها که منتظر بازگشتت بودند از دنیا رفته‌اند؟

راستی خبر داری که منطقه چه تغییراتی کرده‌ است؟

راستی خبر داری که چه جوان‌هایی که تو را ندیده‌اند اما شیفته مسلک و مرام تو شده‌اند؟

راستی خبر داری که از سخنرانی های تو چند نفر عاشق تشیع شده‌اند؟

می‌دانید چقدر جایت خالی است؟

می‌دانید چقدر دل‌تنگ تو هستیم؟

چرا این سفر تمام نمی‌شود چرا به ما برنمی‌گردی؟

چرا عصایت را به میله های زندان نمیزنی؟

راستی خبر داری که پروین خانم ...

 

نویسنده :مهدی صمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۱ ، ۲۰:۱۸
ARYANA

انسان ذاتاً موجودی است که دوست دارد بهترین‌ها را برای خود داشته باشد و این بهترین بودن در تمامی عرصه‌ها کاملاً صدق می‌کند، مثلاً در همین قصه سفر کردند همه ما دوست داریم در بهترین هتل‌های مجلل با بهترین امکانات رفاهی تعطیلات و استراحت خود را سپری کنیم و این امر یک حس کاملاً طبیعی و نرمال است ، چرا که ما به سفر می‌رویم تا خستگی خود را از بدن بیرون کنیم افکار منفی خود را از بین ببریم و با یک حال خوب دیدی مثبت به زندگی و انرژی بالا بعد از چند روز استراحت و تفریح به زندگی روزمره خود بازگردیم.

پس جایی‌ که در آن برای استراحت ساکن می‌شویم بسیار اهمیت بالایی دارد، بیایید در این مقاله به ویژگی‌های یک هتل مجلل و لوکس با یکدیگر گفتگو کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

اولین موردی که باید در باب یک هتل لوکس اشاره کنیم بدون تردید طراحی و دیزاین است که صددرصد به چشم مخاطب می‌آید، در واقع شما با ورود به یک هتل لوکس اولین چیزی را که احساس می‌کنید و چشم شما دنبال می‌کند طراحی و دیزاین آن است که هرچه قدر شیک‌تر و زیباتر باشد بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد مثلاً تصور کنید شما وارد یک اتاق در یک هتل لوکس شده‌اید چه چیزهایی بیشتر به چشم شما می‌آید؟

اولین نکته این است که اتاق باید فوق‌العاده تمیز باشد سپس شما به دیزاین که در اتاق استفاده‌شده نگاه می‌کنید از نوع چیدمان مبل‌ها ، تخت آرایی که انجام‌ شده تا تابلوها و گونه های گیاهی که در اتاق استفاده شده‌است و بعد از آن به تکنولوژی‌هایی که در اتاق مورد استفاده قرار گرفته از وای‌فای تا لوازم راحتی دیگر دقت می‌کنید و دست‌ آخر حمام و سرویس بهداشتی را نگاه می‌کنید تا ببینید از چه متریال و لوازمی استفاده‌شده است که طبعا در این هتل‌ها وان و کابین دوش به‌ همراه یک تزئین و دیزاین فوق‌العاده در حمام و سرویس بهداشتی جلب توجه می‌کند پس در نظر داشته باشید اولین نکته یک هتل لوکس طراحی و دیزاین آن است .

نکته بعدی این است که در یک هتل لوکس تمام لوازم اصل بوده و هیچ مورد مشابه و یا به‌اصطلاح فیکی وجود ندارد ، در واقع تمام امکانات استفاده‌شده از کاغذ دیواری تا کف‌پوش گرفته تا لوازمی که در حمام مثل کابین دوش- وان و غیره استفاده‌ شده حتی نوع تشک تخت و مبلمان و تلویزیون و دیگر لوازم از برندهای معروف و اصلی هستند که فوق‌العاده این امر مهم است در نظر داشته باشید این اتاق‌ ها از تکنولوژی‌های خاص استفاده می‌کند که ساده‌ترین آن‌ها وای‌ فای می‌باشد و معمولاً همگی این اتاق‌ها به سیستم‌های تهویه هوا و سیستم‌های گرمایشی سرمایشی مدرن دسترسی کافی را دارند تا شما احساس بدی در این اتاق‌ خواب بهتان دست ندهد .

در سطرهای بالاتر به حمام و سرویس بهداشتی اشاره کردیم یکی از اصلی‌ترین نکات هتل‌های لوکس حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی است که فراتر از انتظارات معمول باید باشد یعنی شما وقتی‌ که وارد این فضا می‌شوید باید با یک دیزاین خاص سنگ و سرامیک‌های درجه یک وان و کابین دوش های حرفه‌ای و همچنین تزئینات و گل‌آرایی های فوق‌العاده روبه‌رو شوید و در بیشتر هتل‌ها فضای سرویس بهداشتی و حمام مجهز به سیستم‌های صوتی همراه با رقص نور های متصل به صدا هستند که حمام شما را رؤیایی تر و دل‌نشین تر می‌کند در هتل‌های لوکس سرویس بهداشتی با پارتیشن از سرویس حمام کاملاً جدا شده‌است و لوازم بهداشتی با بهترین برندها و بالاترین کیفیت‌ها در اختیار میهمان قرار می‌گیرد از مسواک و خمیردندان گرفته تا شوینده‌های مختلف و حوله‌ها و دم‌پایی ها، فشار آب در این حمام‌ها فوق‌العاده مناسب است به‌ طوری‌ که شما احساس بسیار خوب از یک دوش آرام را خواهید داشت و دست آخر رختکن مناسبی نیز برای تعویض لباس‌های شما وجود دارد .

و در آخر هتل‌های لوکس دارای امکانات سرگرم‌کننده ورزشی و تفریحی بسیار زیادی هستند از سالن‌های ورزشی گرفته تا مجموعه‌های آبی و زمین بازی برای کودکان که تمامی این‌ها را در حد بالاترین کیفیت در اختیار دارند و تمام طیف‌های سنی را می‌توانند پوشش بدهند، از دیگر نکات این هتل‌ها رستوران و کافی‌شاپ آن‌ها می‌باشد که معمولاً هتل‌های لوکس یک رستوران بهاره و یک رستوران سرپوشیده بسیار زیبا دارند و نمی‌شود نقش کافی‌شاپ‌های رؤیایی این هتل‌ها را نادیده گرفت .

از دیگر نکات این هتل‌ها داشتن خدمات رایگان مثل سرویس رفت‌وآمد به فرودگاه استفاده ، شارژ رایگان یخچال اتاق‌ها ،استفاده رایگان از استخر و سونا و امکانات اینترنتی و از این قبیل موارد می‌باشد .

و درپایان باید به پذیرش و تصفیه حصاب بسیار راحت و بدون هیچ پیچیدگی این هتل‌ها اشاره کنیم .

امیدواریم توانسته باشیم شما را با برخی از مهم‌ترین المان‌های هتل‌های لوکس آشنا سازیم و امیدواریم تمامی شما عزیزانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید در یک هتل لوکس که باب طبع خودتان است در شهری که دوست دارید اقامت داشته باشید .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۵:۰۰
ARYANA

خانه‌ های لوکس همیشه از قدیم‌ الایام مورد توجه تمام قشرهای مختلف جامعه بوده‌اند.این خانه‌ها با ظاهری دلربا در هر نقطه‌ای از شهر که باشند همچون یک الماس می‌درخشند اما برای داشتن یک خانه لوکس باید به یک سری از المان‌ها توجه ویژه داشت ما امروز قصد داریم در این مقاله شما را با ویژگی‌های یک خانه لوکس آشنا کنیم با ما همراه باشید .

اولین نکته‌ای که باید در داشتن یک خانه لوکس به آن دقت کنیم پیروی از یک نقشه درست با طبقات باز است در واقع شما باید با در اختیار داشتن یک نقشه اصولی و البته با طراحی درست داشته باشید به گونه ای که نقطه‌ی پرتی در آن وجود نداشته باشد و ورودی آن بزرگ با یک راه‌پله‌ی دوطبقه زیبا و یک نقشه‌ی کف باز و گسترده باشد این اولین المان مشترک در تمام خانه‌های لوکس است که باید به آن دقت کرد .

مورد دوم استفاده از تکنولوژی است، امروزه به‌هیچ‌ عنوان نمی‌توان وجود و حضور مؤثر و غیر قابل انکاره تکنولوژی را نادیده گرفت یک خانه لوکس باید از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کند مثلاً دیگر مثل قدیم نیست که حمام‌ها فوق‌العاده ساده باشند در یک خانه لوکس از تکنولوژی تهویه هوا ،کابین دوش و وان و دیگر چیزها استفاده می‌شود یا در محیط ساختمان از سیستم‌های گرمایشی سرمایشی هوشمند استفاده می‌شود، آیفون‌ها کاملاً پیشرفته‌ تر از نسل‌های اولیه خود شده‌اند و در یک خانه لوکس با استفاده از فناوری‌های مختلف شما می‌توانید به‌راحتی چراغ‌ها را با یک کلیک ساده کنترل خاموش و روشن کنید، سیستم هشدار خود را کنترل کنید ،آب‌وهوای خانه را کاملاً در دست خود داشته باشید و الی‌آخر...

پس به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان نقش فناوری و تکنولوژی را در یک خانه لوکس نادیده گرفت .

مورد بعدی استخرهای فضای باز یک خانه لوکس است بدون هیچ تردیدی تمام ما عکس‌هایی از خانه‌های لوکس دیده‌ایم که بلا استثنا تمامی آن‌ها استخرهای روباز دارد استخرهایی که دورتادور آن گل‌کاری‌شده از کف‌پوش‌های مناسب استفاده‌شده و فوق‌العاده جذاب و دل‌فریب است حتی در برخی از این استخرهای فضای باز دوش هایی طراحی‌شده که غالبا بعضی از آن‌ها کابین دوش نیز دارند که حریم خصوصی را برای فردی که در حال استحمام است حفظ می‌کند .

همچنین به‌ غیر از استخرها نمی‌شود نقشه آشپزخانه لوکس را در این خانه‌ها کتمان کرد همه ما می‌دانیم که آشپزخانه قلب یک منزل است و در آشپزخانه‌های خانه‌های لوکس از نقاشی‌های مجلل، فضای باز و بزرگ و البته لوازم متنوع با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌شود که شاید نامربوط نباشد اگر بگوییم شبیه به یک رستوران مجهز است .

مورد بعدی اتاق بازی و اتاقک تئاتر یا سینمای این خانه‌ها است ،تمامی این خانه‌ها بدون تردید اتاق مخصوص بازی چه برای خود (مثل بازی بیلیارد یا بولینگ)و چه برای کودکانشان دارند و یک آمفی‌ تئاتر کوچک برای خود طراحی کرده‌اند که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از صدا و همچنین تصویر و حتی صندلی‌های سینمایی یک سینمای کوچک را برای خود ساخته‌اند که این خانه‌ها را دلربا تر از همیشه می‌کند همچنین این خانه‌ها دارای زمین‌های بازی مثل بسکتبال تنیس و ورزش‌های این‌چنینی نیز می‌باشند و بدون تردید دارای یک سالن بدن‌سازی مجهز نیز هستند.

از دیگر نکات مهم خانه‌های لوکس حمام‌ های آبگرم آن است در این حمام‌های مجلل شما بهترین دکوراسیون مربوط را از گل‌آرایی های خاص و تابلوهای زینتی می‌بینید در این حمام‌ها کابین‌ دوش در اندازه‌ها و طرح‌های زیبا و دل‌فریب وجود دارد و آن‌ها با بهترین متریال ساخته‌شده است و سیستم تهویه و گرمایشی - سرمایشی فوق‌ العاده قوی در این فضا بکار رفته است و همچنین مجهز به پخش موزیک و رقص نور همراه با موزیک نیز می‌باشند که محیط را برای یک حمام دل‌ چسب رؤیایی تر از همیشه می‌کند .

و مورد آخر اتاق خوابه مناسبی است که در حد یک هتل 5 ستاره باید مجهز باشد در واقع تخت بسیار راحت با دوشک های نرم و طبی درجه یک، دیزاین فوق‌ العاده زیبا و فضای باز به همراه صندلی‌های راحتی که در اطراف آن چیده‌شده و فناوری‌های درجه یکی که در این اتاق‌ها استفاده می‌شود این اتاق‌ها را شبیه به اتاق‌های هتل‌های پنج‌ستاره‌ی بین‌المللی کرده‌ است.

امیدواریم توانسته باشیم شما را با بخشی از المان‌ های خانه‌ های لوکس بیشتر آشنا کنیم و امیدواریم روزی بیاید که تمام مردم این سرزمین در چنین خانه ایی اقامت داشته باشند.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۵۶
ARYANA

بعضی از مسائل در رابطه با حمام ها در آپارتمان ها باعث آزار و اذیت یکسری از افراد میشود.

برخی از افراد، حمام و دستشویی‌هایی دارند که ورودی آنها مشترک هستند و در یک محیط قرار دارند.منتظر ماندن افرادی که در این محیط ها زندگی میکنند وقتی که یک نفر درحمام است برای آنها سخت و طاقت فرسا است .

اما یکسری باکس و یا کابین هایی هستند که به مردم در این امر کمک میکنند.به این لوازم باکس یا کابین گفته می‌شود ولی یه سری افراد دور دوشی هم به آن می‌گویند.

کابین یا باکس به این منظور طراحی شده است تا اگر فردی میخواهد به دستشویی برود از راحتی زیادی برخوردار باشد، زیرا باکس ها دارای شیشه های ماتی هستند و فردی که در حمام است دیده نمیشود. از این طریق می‌توان بین حمام و دستشویی را فاصله انداخت.

یکسری افراد حمام های بزرگی دارند و به دلیل اینکه تمام حمام خیس نشود ، باکس یا کابین در حمام خود نصب می‌کنند.

در مناطقی که جزو مناطق سردسیر هستند،حمام کردن به‌سختی انجام می‌شود ، زیرا در مناطق سردسیر به علت سرد بودن هوا ، داخل حمام به راحتی گرم نمی‌شود و همین امر باعث ایجاد امراض بدی در بدن افراد می‌شود .اما این باکس‌ها و یا کابین‌ها باعث می‌شود تا یک محدوده ی کوچک و بسیار گرمی را در حمام خود داشته باشند .یکسری مشکلات ممکن است که برای همه ی افراد پیش بیاید ، مانند : شوره زدن کاشی‌ها ، پوسیده شدن وسایل چوبی ،زرد شدن رنگ گچ‌ها و ...... اما این‌ها مسائل کاملا طبیعی است و ممکن است تمامی این مشکلات برای همه پیش بیاید که کابین ها و یا باکس ها به این گونه مسائل هم کمک می‌کند زیرا بخاری که در آن محیط جمع می‌شود خارج از کابین نرفته و محیط کاملا گرم میشود.

جالب است بدانید که جنس‌های دور کابین دوش ها و یاباکس ها باهم تفاوت های بسیار زیادی دارند و با هم کاملا فرق دارند.اینکه شما چه نوع کابین و یا باکسی را انتخاب کنید کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.معمولا در خانه‌های بزرگ طراحی کابین‌ها بسیار لاکچری و زیبا نشان میدهند و بسیار شیک هستند.

ما انسان‌ های امروزی می‌دانیم که باارزش‌تر از طلا وقت شما است و کابین‌ها باعث زودتر دوش گرفتن ما انسان‌ها و تسریع در وقت استحمام ما می‌شوند .

پیشنهاد ما به شما این است که از کابین‌های شیشه‌ای استفاده کنید زیرا به علت طراحی که دارد، هم احساس آرامش به شما دست میدهد و همچنین در حین استحمام از حس های بد تهی میشوید و همینطور حمام شما خیلی شیک تر دیده می‌شود.

در همه‌جای دنیا از کابین‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند به دلیل این‌که دارای طراحی بسیار شیک هستند و همین‌طور بسیار برای شما پیش آمده که این کابین ها را درهتل‌های معروف دیده باشید.

هم وان و هم کابین‌های شیشه‌ای برای افرادی که به هتل می‌آیند بسیار مهم هستند زیرا کابین‌های شیشه‌ای به انسان آرامش می‌دهد چون دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند.

به دلیل این‌که کابین‌ها اجازه نمی‌دهند که بخار از کابین‌ها بیرون برود بسیار بهداشتی بوده و به همین دلیل باکتری‌ها و قارچ‌ها ، اجازه و وقنت رشد و نمو پیدا نمیکنند که همین دلیل موجب بهداشتی بودن کابین ها شده است.

یکی دیگر از بهترین فواید کابین‌ها این است که اجازه خارج شدن آب را نیز نمی‌دهد ، به‌همین دلیل هنگامی که از حمام خارج می شوید ، نه بخار و نه آبی بر روی سرامیک‌ها وجود دارد ، به‌همین دلیل باعث لیز خوردن فرد در حمام نمی‌شود .اگر می‌خواهید از کابین‌ها مراقبت بکنید فقط کا فی است تا چند روز یک‌بار شیشه‌های کابین‌ها را تمیز کرده و پیشنهاد می‌کنیم که از شیشه های رفلکس با ضخامت های درست استفاده بکنید.

همان‌طور که گفته بودیم برندهای کابین‌های دور دوشی با هم فرق داشته و دارای تفاوت های زیادی هستند. در بازار برندهای مختلفی وجود دارد .

کابین‌ها انواع مختلفی دارند( کابین‌های باز و کابین‌های بسته ).از اسمشان معلوم و کاملا مشخص است که کابین های باز، سر باز هستند و کابین‌های بسته ،سر بسته هستند.

به این نکته توجه کنید که در هنگام نصب کابین ، به راه فاضلاب باید دقت کرد که مانعی بر سر راه آن نباشد.

کابین های تنها به شکل مکعب‌ مستطیل وجود ندارند و مدل‌های مختلفی را میتوان نسبت به سفارش و اندازه محیط تولید کرد.همچنین در بین کابین ها ، کابین‌های شیشه‌ای سال‌های زیادی عمر می‌کند .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۵۳
ARYANA

بدون هیچ تردید و شکی نورپردازی یکی از اصلی‌ترین المان‌ های طراحی داخلی و دکوراسیون در تمام جهان محسوب می‌شود در واقع این نورها هستند که روح و حال یک کار را عوض می‌کند مثلاً شما تصور کنید که برج ایفل شب‌ها نوری از خود نداشته باشد یا برج میلاد نورپردازی‌های همیشگی‌اش را از دست بدهد یا موزه‌ها و خیابان‌های شهر بدون نور در شب باشند شاید زیبایی که در روز از آن‌ها می‌بینیم کاملاً از بین برود و این نورها هستند که جلوه‌ای خاص و تماشایی به این مکان‌ها و طراحی‌های منحصر به‌ فرد می‌دهند.

در طراحی دکوراسیون امروزی برای سرویس بهداشتی و حمام نیز نورها بسیار تعیین‌کننده هستند ما قصد داریم در این مقاله به نکات اصلی نورپردازی در سرویس بهداشتی و حمام اشاره کنیم با ما تا پایان همراه باشید .

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته‌ باشیم استفاده از نورهای طبیعی است برخی از حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی هستند که دریچه یا پنجره‌ای به سمت فضای بیرونی دارند و نور از روزنه‌ های این پنجره وارد می‌شود و این نور علاوه‌بر روشنایی سرزندگی و خوشحالی را با خود همراه دارد و کاملاً قوی‌ تر و متمایز با نورهای مصنوعی است پس اولین المان توجه به نورهای طبیعی است که از دریچه‌ های کوچک وارد می‌شود و فضا را آرام و دل‌نشین و روشن می‌سازد، این نورها به‌ قدری قوی هستند که حتی نیاز به روشن کردن چراغ نیز در برخی از ساعات روز برای شما پیش نخواهد آمد، مثلاً تصور کنید شما در حمام در کابین دوش خود هستید و در حال یک استحمام دل‌ انگیز و نور خورشید از روزنه‌های این پنجره‌های کوچک رد شده و گرما و آرامش خاصی به حمام شما داده‌است قطعا حمام شما با راحتی و آرامش بیشتری انجام خواهد شد و حس خوبی به شما منتقل خواهد شد .

مورد بعدی که باید شما توجه کنید این است که لایه‌ های مختلف نوری خود را مشخص کنید یعنی در کدام فضاها می‌خواهید نور استفاده شود و میزان روشنایی نور تا چه حدی باشد مثلاً شما پشت آیینه می‌خواهید نوری برای تزیین استفاده کنید و در سقف نوری که استفاده می‌کنید قطعا برای روشنایی است ،پس این لایه‌ها را باید از قبل مشخص کنید تا روشنایی تزئینی و روشنایی بصری حمام و سرویس بهداشتی مناسب و استاندارد داشته باشد .

مورد بعدی این است که سبکی که در نورپردازی تان استفاده می‌کنید باید به طراحی دکوراسیون تان بیاید، مثلاً تصور کنید که حمام شما حمام مدرنی است پس باید سبک نورپردازی نیز کاملاً الگوبرداری شده از همان سبک دکور و همسو با همان المان باشد و متضاد با آن حرکت نکند پس به این امر نیز توجه ویژه داشته باشید .

مورد بعدی که باید حتما به آن توجه کنیم و از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار است ضد آب بودن تجهیزات نور شما است چرا که در غیر این صورت ممکن است با کوچک‌ترین قطره‌ی آبی دچار سوختگی یا ترکیدن لامپ‌ها شوید و ممکن است در فضایی گسترده‌ تر و رطوبت بالا تر حتی منجر به آتش‌سوزی نیز شود پس باید به این امر توجه ویژه کنید .

این روزها در حمام‌ های مدرن و ویژه کنترل‌ کننده‌های نوری وجود دارد که میزان شدت نور را کم‌ وزیاد می‌کند و حتی در حمام‌های مدرن امروز این نورها متصل به موزیک می‌شوند و رقص نورهای جالبی را تشکیل می‌دهند شاید بیراه نباشد اگر بگوییم دوره حمام‌ها با نورهای تک کلید تمام شده‌است و امروز این کنترل‌کننده ها حرف اول را می‌زنند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود چرا که می‌تواند در صرفه‌جویی در مصرف برق نیز به شما کمک شایان کنند .

حتما در ذهن داشته باشید که در بخش آینه و در بخش دوش و کابین دوش باید نوری متمرکز داشته باشید چرا که در این بخش‌ها شما مواردی چون اصلاح صورت و یا استفاده از لیف و صابون و موارد این‌چنینی را انجام می‌دهیم که نیاز به یک روشنایی ثابت و استاندارد داری تا ابتدائاً به خود آسیبی نزده و سپس تمامی بدن خود را با یک نور یکسان تماشا کنید تا در اصلاح صورت جایی از قلم نیفتد یا تمام بدنتان را به یک اندازه شسته باشید و کف جا نمانده باشد لازم به ذکر است که باید بگوییم امروز در حمام‌ها از آینه‌های ضد بخار استفاده می‌شود تا شما خود را به‌راحتی در آن نگاه کنید و اکثر کابین‌های دوش نیز از این فناوری استفاده می‌کنند .

در کل وجود نور در هر خانه و هر سرویس بهداشتی و حمام کاملاً ضروری و الزامی است و چه بهتر که با رعایت کردن نکاتی که باعث استاندارد شدن آن فضا می‌شود هم فضایی مطابق اصول ایمنی و درست داشته‌باشیم و هم فضایی با یک طراحی و نورپردازی شیک در اختیارمان باشد که از حمام خود لذت بسیار بالایی ببریم.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بوید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۵۰
ARYANA

از دیرباز تا کنون انسان علاقه شدیدی به داشتن تناسب اندام داشته‌ است در واقع وقتی شما به پیکر تراشی های مجسمه‌های دوران باستان نگاه می‌کنید می‌توانید متوجه این امر شوید که چقدر داشتن بدن مناسب و تناسب اندام خوب برای انسان اهمیت داشته‌ است ، این خصلت از گذشتگان به نسل جدید رسیده‌ است و امروزه افراد برای داشتن تناسب اندام مناسب به باشگاه‌ های ورزشی مراجعه می‌کنند تا بدنی زیبا برای خود بسازند .

اما باشگاه‌ های ورزشی باید چه پارامتر هایی را داشته باشند تا تبدیل به یک باشگاه نمونه و خوب شوند؟

در این مقاله به این المان‌ ها توجه ویژه می‌کنیم با ما همراه باشید .

اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم بحث اندازه محیط باشگاه ورزشی است هر چقدر این باشگاه بزرگ‌ تر باشد قطعا برای فرد ورزشکار راحت‌ تر خواهد بود همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که باشگاه ورزشی که انتخاب می‌کنید باید به محل زندگی یا کار شما نزدیک باشد چرا که تردد زیاد و مسافت طولانی می‌تواند شما را از رفتن به باشگاه زده و دور کند و شما را از ورزش باز دارد.

مطلب دوم که بسیار هم اهمیت دارد بحث هزینه‌ های عضویت است، برخی باشگاه‌ها با وجود نداشتن امکانات حرفه‌ای پول حرفه‌ای از ورزشکاران دریافت می‌کنند میزان هزینه شهری باید به‌ گونه‌ای باشد که متناسب با ظرفیت‌ های باشگاه و لوازمی و تجهیزاتی که در آن استفاده کرده‌ است باشد نه زیادتر و نه کمتر .

در سطر بالاتر اشاره کوچکی به لوازم و تجهیزات کردیم، باشگاهی را می‌توانیم باشگاه حرفه‌ای و موفق بدانیم که اولاً تمام لوازم ماشین‌ها- وزنه‌ها و تجهیزات هوازی را به‌صورت کامل داشته باشد و از همه مهم‌ تر این که تجهیزات همگی از برند های شناخته شده و درجه یک باشند و در باشگاه دستگاه خرابی وجود نداشته باشد چرا که باعث اختلال در تمرین ورزشکار می شود.

در باشگاه‌ های حرفه‌ای امروز مربیان زبر دست و با دانش بالا وجود دارند که می‌توانند کلاس‌های آموزشی را به‌ راحتی برگزار کند و یا به‌ اصطلاح شاگردهای خصوصی داشته باشند ،داشتن مربی حرفه‌ای در هر باشگاهی لازم است و همچنین نبود مربی حرفه‌ای و وجود یک مربی آماتور می‌تواند از سطح کیفی یک باشگاه تا حد زیادی کم کند ، این نکته را در نظر بگیرید که خیلی وقت ها یک مربی با دانش و معروف می تواند افراد زیادی را جذب یک باشگاه ورزشی کند.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم بحث آرامش و راحتی است که در یک باشگاه ورزشی باید وجود داشته باشد، در باشگاه‌ های حرفه‌ای موسیقی و تمام ابزارهایی که باعث انرژی ورزشکار می‌شود در حد استاندارد و عالی رعایت و پخش می‌شود تا ورزشکار در هنگام ورزش با انرژی بالا تر و احساس آرامش بیشتر تمرین کنند .

اما مبحث بعدی خدمات اضافی باشگاه است در واقع این روز ها این خدمات اضافی هستند که یک باشگاه حرفه‌ ای را با سایر باشگاه‌ ها متمایز می‌کنند ،این روزها باشگاه‌ های حرفه‌ای دارای استخر و سونا و جکوزی تمیز و استاندارد و مخصوص خود هستند و یا حمام‌ های شان کابین دوش دارد و برای هر ورزش‌کاری که می‌آید خدماتی چون ماساژ آب‌ درمانی ، کافی‌شاپ ، رستوران و از این قبیل خدمات را ارائه می‌دهند و در واقع به ورزشکار خود احترام خاصی می‌گذارند این احترام را می‌توان در استفاده از کابین دوش ،مجهز کردن سالن ورزشی به استخر و جکوزی و صندلی‌ های ماساژ و ماساژور کرد .

مبحث بعدی پاکیزگی باشگاه است نه‌ تنها پاکیزگی در باشگاه بلکه پاکیزگی در همه‌ جا حرف اول را می‌زند چرا که بعد از وجود بیماری‌ ویروسی مثل کرونا این امر بیشتر از همیشه به چشم تمام مردم آمده‌است پس یک باشگاه حرفه‌ای باید کاملاً استریل و پاکیزه باشند و همچنین رفتار کارکنان باشگاه باید به گونه‌ای باشد که ورزشکار احساس ناراحتی نکند و حال بدی به او دست ندهد ،جو صمیمی می‌تواند هم باعث افزایش ورزشکاران شود و هم محیط باشگاه و دل‌نشین‌تر و زیباتر کند و دقیقا برعکس وقتی رفتار کارکنان خوب نباشد می تواند همه ی افراد ورزشکار را از آن سالن ورزشی دور کند پس رفتار کارکنان اهمیت زیادی دارد.

مورد بعدی ساعت فعالیت باشگاه است، در سالن های حرفه ای از ساعت های اولیه ی روز تا پاسی از شب فعالیت باشگاه با تمامی خدمات برقرار است چرا که ساعات حضور ورزشکاران نسبت به شغل هایی که دارند متفاوت است پس باید شرایط را برای حضور همه فراهم ساخت.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید

از دیرباز تا کنون انسان علاقه شدیدی به داشتن تناسب اندام داشته‌ است در واقع وقتی شما به پیکر تراشی های مجسمه‌های دوران باستان نگاه می‌کنید می‌توانید متوجه این امر شوید که چقدر داشتن بدن مناسب و تناسب اندام خوب برای انسان اهمیت داشته‌ است ، این خصلت از گذشتگان به نسل جدید رسیده‌ است و امروزه افراد برای داشتن تناسب اندام مناسب به باشگاه‌ های ورزشی مراجعه می‌کنند تا بدنی زیبا برای خود بسازند .

اما باشگاه‌ های ورزشی باید چه پارامتر هایی را داشته باشند تا تبدیل به یک باشگاه نمونه و خوب شوند؟

در این مقاله به این المان‌ ها توجه ویژه می‌کنیم با ما همراه باشید .

اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم بحث اندازه محیط باشگاه ورزشی است هر چقدر این باشگاه بزرگ‌ تر باشد قطعا برای فرد ورزشکار راحت‌ تر خواهد بود همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که باشگاه ورزشی که انتخاب می‌کنید باید به محل زندگی یا کار شما نزدیک باشد چرا که تردد زیاد و مسافت طولانی می‌تواند شما را از رفتن به باشگاه زده و دور کند و شما را از ورزش باز دارد.

مطلب دوم که بسیار هم اهمیت دارد بحث هزینه‌ های عضویت است، برخی باشگاه‌ها با وجود نداشتن امکانات حرفه‌ای پول حرفه‌ای از ورزشکاران دریافت می‌کنند میزان هزینه شهری باید به‌ گونه‌ای باشد که متناسب با ظرفیت‌ های باشگاه و لوازمی و تجهیزاتی که در آن استفاده کرده‌ است باشد نه زیادتر و نه کمتر .

در سطر بالاتر اشاره کوچکی به لوازم و تجهیزات کردیم، باشگاهی را می‌توانیم باشگاه حرفه‌ای و موفق بدانیم که اولاً تمام لوازم ماشین‌ها- وزنه‌ها و تجهیزات هوازی را به‌صورت کامل داشته باشد و از همه مهم‌ تر این که تجهیزات همگی از برند های شناخته شده و درجه یک باشند و در باشگاه دستگاه خرابی وجود نداشته باشد چرا که باعث اختلال در تمرین ورزشکار می شود.

در باشگاه‌ های حرفه‌ای امروز مربیان زبر دست و با دانش بالا وجود دارند که می‌توانند کلاس‌های آموزشی را به‌ راحتی برگزار کند و یا به‌ اصطلاح شاگردهای خصوصی داشته باشند ،داشتن مربی حرفه‌ای در هر باشگاهی لازم است و همچنین نبود مربی حرفه‌ای و وجود یک مربی آماتور می‌تواند از سطح کیفی یک باشگاه تا حد زیادی کم کند ، این نکته را در نظر بگیرید که خیلی وقت ها یک مربی با دانش و معروف می تواند افراد زیادی را جذب یک باشگاه ورزشی کند.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم بحث آرامش و راحتی است که در یک باشگاه ورزشی باید وجود داشته باشد، در باشگاه‌ های حرفه‌ای موسیقی و تمام ابزارهایی که باعث انرژی ورزشکار می‌شود در حد استاندارد و عالی رعایت و پخش می‌شود تا ورزشکار در هنگام ورزش با انرژی بالا تر و احساس آرامش بیشتر تمرین کنند .

اما مبحث بعدی خدمات اضافی باشگاه است در واقع این روز ها این خدمات اضافی هستند که یک باشگاه حرفه‌ ای را با سایر باشگاه‌ ها متمایز می‌کنند ،این روزها باشگاه‌ های حرفه‌ای دارای استخر و سونا و جکوزی تمیز و استاندارد و مخصوص خود هستند و یا حمام‌ های شان کابین دوش دارد و برای هر ورزش‌کاری که می‌آید خدماتی چون ماساژ آب‌ درمانی ، کافی‌شاپ ، رستوران و از این قبیل خدمات را ارائه می‌دهند و در واقع به ورزشکار خود احترام خاصی می‌گذارند این احترام را می‌توان در استفاده از کابین دوش ،مجهز کردن سالن ورزشی به استخر و جکوزی و صندلی‌ های ماساژ و ماساژور کرد .

مبحث بعدی پاکیزگی باشگاه است نه‌ تنها پاکیزگی در باشگاه بلکه پاکیزگی در همه‌ جا حرف اول را می‌زند چرا که بعد از وجود بیماری‌ ویروسی مثل کرونا این امر بیشتر از همیشه به چشم تمام مردم آمده‌است پس یک باشگاه حرفه‌ای باید کاملاً استریل و پاکیزه باشند و همچنین رفتار کارکنان باشگاه باید به گونه‌ای باشد که ورزشکار احساس ناراحتی نکند و حال بدی به او دست ندهد ،جو صمیمی می‌تواند هم باعث افزایش ورزشکاران شود و هم محیط باشگاه و دل‌نشین‌تر و زیباتر کند و دقیقا برعکس وقتی رفتار کارکنان خوب نباشد می تواند همه ی افراد ورزشکار را از آن سالن ورزشی دور کند پس رفتار کارکنان اهمیت زیادی دارد.

مورد بعدی ساعت فعالیت باشگاه است، در سالن های حرفه ای از ساعت های اولیه ی روز تا پاسی از شب فعالیت باشگاه با تمامی خدمات برقرار است چرا که ساعات حضور ورزشکاران نسبت به شغل هایی که دارند متفاوت است پس باید شرایط را برای حضور همه فراهم ساخت.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۶
ARYANA