دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در طول روز در حال رانندگی هستید حتما از اهمیت وجود یک سیستم پخش کننده در خودرو با خبر بوده و می دانید که چه تاثیر خوبی برای لذت بخش کردن یک سفر کوتاه  و حتی زمانی که در ترافیک هستید دارد.

امروز تنوع زیادی در بین تجهیزات پخش موسیقی وجود دارد و ما هر روزه شاهد پیچیده تر شدن این محصولات هستیم. و در بین همه محصولات ضبط خودرو شاید پیچیده‌ترین آن باشد. در واقع ضبط ماشین ویژگی های زیاد و قابلیت های ویژه ای را در اختیارتان قرار می دهد و به کمک آن می‌توانید بهترین تجربه موسیقی را در مسیر داشته باشید .  در انتخاب ضبط خودرو باید به یک سری فاکتورها توجه کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را از اسپیکرهای خود بگیرید .

 گیرنده یا هدیونت از اجزای اصلی ضبط خودرو

گیرنده  یا هدیونت  در واقع واحد سر و اتصال سیستم به خودرو است اینها مغز ارتباطی سیستم با خودروی شما هستند که در داشبورد ماشین قرار می گیرد. گیرنده های جدیدتر به عنوان سیستم های اطلاعاتی نیز شناخته می شوند زیرا علاوه بر سرگرمی های موجود اطلاعات مفیدی مانند جزئیات حمل و نقل، اتصال به گوگل مپ و مسیریابی و  به روز رسانی وضعیت خودرو را نیز بر عهده دارند.

اولین رابط بین کاربر و ضبط ماشین هدیونت است در واقع هدیونت همان چیزی است که قدیمی ها و آن ضبط می گفتند.  کنسولی که کاست درون آن قرار می گرفت و بعدها سی دی به جای آن آمد. حالا هم به روز تر شده و با اتصال یک فلش USB  یا اتصال به گوشی تلفن همراه از طریق پورت AUX و یا بلوتوث می توان هزاران آهنگ را در دسترس داشت .

اسپیکر یا بلندگو

اسپیکر همان باند یا بلندگو است قطعه تقریباً بزرگ که وظیفه اصلی پخش صدای خروجی توسط هدیونت را بر عهده دارد تمام تلاش افراد و کارشناسان سیستم های صوتی در همین قسمت از ضبط ماشین است. و تلاش می کنند تا با کیفیت ترین و در مواقعی بلندترین صدای ممکن را از آن بیرون بکنشد. 

اسپیکر ها به دو دسته اصلی  کواکسیال و کامپوننت تقسیم می شود .  مهم ترین و پر استفاده ترین نوع بلندگو ها این دو مورد هستند.  و البته هر کدام از این های زیر دسته هایی نیز دارند.

اگر بخواهیم بلندگو کواکسیال را تعریف کنیم همه چیز درآن به صورت ساده در کنار یکدیگر قرار گرفته است.  ووفر ،میدرنج و تیوتر همگی در یک مجموعه تعریف می شود و درست برخلاف آن بلندگوهای کامپوننت از اجزای جداگانه درست شده است. در تعریف سیستم های بازار اکثراً بلندگو ها در کلاس کواکسیال قرار دارند

بلندگو کامپوننت برای اهدافی مانند سیستم صوتی بسیار حرفه ای در خودرو و همچنین ایجاد آرایه ی صدا در سینما ها و سالن های تئاتر مناسب است. باند خودرو ها نیز به دو گروه اصلی تقسیم می شوند باندهای گرد یا باند های بیضی (خربزه ای).

انواع ضبط ماشین

بهترین مارک های حرفه ای ضبط ماشین عبارتند از: پایونیر، سونی، کنوود و جی وی سی . و برند های عمومی عبارتند از: مارشال، مکسیدر، سناتور و... که جزو ضبط های ارزان قیمت محسوب می شود.

برند پایونیر

برند پایونیر یک برند شناخته شده بین خودرو سواران است. که از قدیمی ترین، با کیفیت ترین و بهترین برند های موجود در بازار می باشد .

 این برند سالیان سال است که در بین خودرو سواران رایج است و  با اینکه در بازار گارانتی ندارد اما تا به حال گزارش خرابی از این برند نبوده است. این برند علاوه بر باند ماشین سیستم های صوتی ماشین را تولید می‌کند که در صورت جفت شدن اینجا میتوانید از سیستم های صوتی ماشین استفاده کامل کنید.

برند کنوود

تمام محصولات این برند دارای گارانتی ۱۸ ماهه الماس میباشد و برچسب زردی که بر روی آن وجود دارد نشان دهنده اصل بودن این کالا است. نصب و پیکربندی آن کار ساده و آسانی است و شما می توانید گوشی خود را با هر نوع فضای ذخیره سازی به روشهای مختلف به آن وصل کرده و موسیقی خود را گوش دهید. حتی در میان نمونه های بارز این برند،  کاملاً شناخته شده و مفهومی باشد .از  فناوری صفحه لمسی که رفته تا همگام‌سازی دوربین ماشین را دارا است. 

برند سونی

این برند ویژگی بسیار زیادی دارد از جمله اتصال بلوتوث یا NFC گرفته تا Apple Carplay تا Android Auto وجود دارد. برخی از مانیتور های خودروهایی که دارای ضبط سونی هستند صفحه نمایش لمسی دارد و ویژگی های بهینه سازی صدا مانند فاز تقویت شده و اتصال به کنترل های فرمان هستند. قبل از خرید برخی ضبط های تصویری حتماً با نصاب مشورت نمایید زیرا برخی از خودروهای ایرانی توانایی نصب صفحه نمایش لمسی را ندارند.

برند جی وی سی 

این برند دارای یک صفحه نمایش عریض و وسیع می باشد و اندازه صفحه نمایش آن بزرگ می باشد گاهی اوقات تا 6.8 اینچ است. تمام محصولات این برند دارای گارانتی یک ساله میباشد و و پایه قیمت این ضبط ها از دو میلیون به بالا میباشد. ضبط جی وی سی جزو میان رده در بازار می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۱ ، ۱۸:۱۷
ARYANA