دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ دلنوشته ها امروز قصد داریم تا مطالب مفیدی را در خصوص سنگ پا در اختیار  شما عزیزان قرار دهیم پس لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

سنگ پا:

یکی از وسایلی که ما ایرانیان در حمام از آن استفاده میکنیم سنگ پا است که باعث سفید شدت کف پا میشود و سبب این امر می شود  که کف پا ما پوست پوست  و یا ترک ترک نشود و یکی دیگر از دلایل استفاده از سنگ پا درمان میخچه و پینه هم می باشد ،رفع تیرگی زیربقل ،از بین بردن خشکی پوست و... از فواید سنگ پا است.

 همانطور که میدانید پا قلب دوم انسان است هرچه بیشتر ما به پای خود برسیم باعث زیبایی بیشتر و از آن مهم تر سلامت پای خود می شویم.

چگونگی تشکیل سنگ پا:

این سنگ ها نوعی سنگ آذرین هستند، در مکان هایی که آتش فشان نیمه فعال یا فعال دارد یافت میشوند که با سرد شدن یک سری سنگ های آذرین  به وجود می آیند.

در زمان قدیم  بیشتر از سنگ پا استفاده میکردند و در هر خانه ای یک عدد از این محصول پیدا می شد ،با گذشت زمان و پیشرفت کردن در امر ساختن  وسیله و یا شامپوها برای پاکسازی خود کمتر از ین سنگ ها استفاده میشود.

مگر آن که خانواده ای فرزند خود را به استفاده از این سنگ ها عادت داده باشد و این عادت به فرزندان خود رسیده باشد و این چرخه دومینو وار ادامه پیدا کند.

البته با پیشرفت تکنولوژی یک سری دستگاه ها آمده که همان کار سنگ پا را میکند به صورت برقی و افراد جامعه میتوانند از این تکنولوژی ها  استفاده کنند البته کارایی آن از سنگ پا قدیمی نیز بهتر است.

تمیز کردن سنگ پا:

تمیز کردن سنگ پا نیز مهم است برای تمیز کردن سنگ پا از مسواک استفاده میکنیم تا درزهای این سنگ را پاک کند بهتر است این کار را بعد از استحمام انجام دهید تا برای دفعه بعدی که دوباره خواستید استفاده کنیند تمیز باشد..

راهکار دیگری که برای تمیز کردن سنگ پا به کار میرود این است که سنگ پا را ۵ دقیقه در آب گرم بجوشانید و بعد در معرض هوای آزاد قرار بدید تا خشک شود.

سنگ پا یک شی شخصی است ،بهتر است هر یک از اعضای خانواده سنگ پا مخصوص به خود را داشته باشند.

چگونگی استفاده از سنگ پا:.

همچنین برای استفاده از سنگ پا نباید زیاد به کف پا فشار بیارید چون باعث میشود که کف پایه شما زخم شود در اینصورت شما نه تنها پای خود را تمیز نکرده اید   بلکه به خود صدمه هم رسانده اید ، برای بهتر انجام دادن این کار اول صابون یا سفیداب را به سنگ پا زده و آن را به آرامی به پای خود بکشید ولی با تعداد دفعات زیاد.

وجود سنگ پا در داخل کابین دوش بسیار بهتر از نبودن آن است ، البته در خرید سنگ پا نیز باید حتما جنس اصلی را خریداری کنید که بهترین برند در ایران سنگ پای قزوین به حسااب می آید.

امیدواریم توانسته باشیم مطالبی هر چند کوتاه در مورد سنگ پا در اختیار شما قرار بدهیم.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۸:۲۶
ARYANA

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ دلنوشته ها ، امروز قصد داریم تا در مورد داستان صابون ها هر چند کوتاه با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

صابون و کاربرد آن:

صابون وسیله ای برا شست و شو است که  انواع مختلفی دارد ،شست و شو در سرویس بهداشتی و شست و شو در حمام و شست و شو لباس وصورت مورد استفاده قرار میگیرد.

چگونگی تشکیل صابون:

 صابون ها اولین بار ۲۸۰۰ سال قبل اتراع شده اند که از ترکیب چربی و خاکستر و جوشاندن آنها به دست آمده اند.

 در اوایل قرن هفتم بود که،صنعت صابون سازی در ایتالیا و اسپانیا برای اولین بار آغاز شد که همان موقع هم از همان ترکیب قدیمی استفاده میکردند ،قرن دوازدهم بود که انگلیس پا به عرصه صابون گذاشت یعنی در زمان ملکه الیزابت اول و به تدریج شکل امروزی صابون ها به وجود امد و ما امروزه صابون های بسیار زیادی در انواع مختلف و مناسب با هر پوستی را دارا هستیم.

 

صابون مراغه:

از قدیمی ترین صابون ها، صابون مراغه است که این نوع صابون حدود ۷۰ یا ۸۰ سال پیش به ایران آمد و پدر بزرگها و مادر بزرگ های ما از این نوع صابون استفاده میکردند و اعتقاد داشتند که بهترین نوع صابون است و حتی وقتی دیگر صابون ها جایگزین صابون مراغه شد این عزیزان باز هم از صابون های قدیمی خود استفاده میکردند.

 

مبادا صابون هایتان یکی باشد:

 مطمئنا  شما با صابونی که  لباس هایتان را شسته اید بدن تان را نمیشویید، چرا که باید صابون های مختلفی برای هرکاری در خانه داشته باشید و اصلا صابون شستشوی لباس و بدن با یکدیگر کاملا متفاوت است و ترکیبات ساخت هر دو با هم فرق دارد و چه بسا استفاده از صابون لباس برای بدت و پوست خطرناک نیز باشد.

 اولویت های صابون باید اینگونه باشد که صابون سرویس بهداشتی،صابون غیر سرویس بهداشتی،صابون گلیسیرین،صابون غیر گلیسیرین

 همانطور که میدانید هر چه چربی صابون بیشتر باشد بیشتر باعث تمیز شدن میشود و همینطور باعث مرطوب کننده بودن هم میشود پس صابون هایی که بیشتر کف می کنند باید در امر حمام و سرویس بهداشتی قرار بگیرند.

تاثیر صابون در قدیم:

صابون ها در  شست و شو و  تمیزی هر چه بیشتر مردم کمک شایانی کردند به طوری که بیشتر مریضی ها و آلودگی هایی که وجود داشتند تا حد زیادی از بین برده و در قرون سابق حکم یک معجزه را داشته اند، ،مردم کم کم به فکر این افتادن ک تغییراتی در ساختار صابون به وجود بیاورند چون که  بعضی از این صابون ها به بدن یکسری افراد نمیساخت به همین علت صابون های گیاهی به وجود آمدند که البته ساخت این سری از صابون ها حدود ۲۰ سال طول کشید ولی اثرات به مراتب بهتری نسبت به صابون های قبلی داشت و به پوست های حساس کمک بزرگی کرد.

این روز ها در حمام و داخل کابین دوش انواع و اقسام صابون ها به چشم می خورد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند کوتاه در مورد صابون در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

سپاس که تا پایام این مقاله با ما همراه بودید.

 

 

 

 

 

 

Top of Form

Bottom of Form

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۸:۱۵
ARYANA

در موسسات حساس و مهم مانند ادارات و بیمارستان ها باید هنگام خاموش شدن چراغ شهر از برق اورژانس استفاده کرد. ترک کردن. منابع برقی که وظیفه تامین برق در زمان قطع برق را بر عهده دارند، منابع برق اضطراری نامیده می شوند. این سیستم ها معمولا از یک یا چند ژنراتور استفاده می کنند که معمولاً از دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازی استفاده می شود. یا نیروی لازم را در مجموعه ای از باتری ها ایجاد می کنند.
انواع برق با توجه به نیاز و نیاز
چنین سیستم هایی بسته به نیازها و کاربردها می توانند به روش های مختلفی پیکربندی شوند، از جمله:
پردازش دستی
فعال سازی خودکار
همیشه شروع کنید
کاربرد برق اضطراری
انواع سیستم های امنیتی که نیاز به برق اضطراری دارند عبارتند از:
سیستم اعلام حریق
سیستم تلویزیون مدار بسته
سیستم اطلاع رسانی سرقت برق اضطراری
همچنین یک ژنراتور الکتریکی برای راه اندازی تجهیزات است
یکی از عناصر ضروری سیستم بوده و بسیار حائز اهمیت است، همچنین باید توجه داشت که استفاده از سیستم برق اضطراری مطابق با شرایط عملیاتی می باشد.
چنین منابع برق اضطراری معمولاً نیروی خود را از طریق باتری تأمین می کنند. سیستم های نظامی در مکان هایی مانند اتاق کار، اتاق کامپیوتر و غیره استفاده می شوند. از سوی دیگر، سیستم هایی که از موتور مکانیکی و ژنراتور برای تولید برق اضطراری استفاده می کنند، در اتصال به برق اضطراری تاخیر دارند زیرا موتور مکانیکی برای روشن شدن زمان می برد. بنابراین با توجه به ویژگی ها و نیازهای منطقه مورد استفاده می توان از یکی از این سیستم ها یا ترکیبی از هر دو نوع استفاده کرد.
قدرت اضطراری سیستم های ایمنی و امنیتی
در سیستم‌های ایمنی و امنیتی مانند اعلام حریق و سیستم‌های مدار بسته تلویزیون یا سیستم‌های هشدار سرقت برق اضطراری، یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها است و معمولاً به این دلیل است که ولتاژ پایین این سیستم‌ها دارای ولتاژ DC ولتاژ پایینی است. و در حدود 6 و 12 و 24 ولت یعنی در خود پنل باتری های اضطراری را سیستم اصلی خانه در نظر می گیرند این باتری ها به تجهیزات الکترونیکی پنل متصل می شوند و از طریق سیستم برق شهر شارژ و آماده می شوند و در زمانی که هستند در دسترس. در صورت قطع برق بدون معطلی وارد مدار شده و برق اضطراری سیستم را تامین می کنند. مدت زمان برق اضطراری به ظرفیت باتری های مورد استفاده و نحوه استفاده از سیستم بستگی دارد. معمولاً باتری مورد نیاز در دفترچه راهنمای اصلی ذکر شده است، اگر گم شد آن را با یک باتری کاملا شارژ شده جایگزین کنید.
نوع ژنراتور
به طور کلی موتورهای الکتریکی (دیزل ژنراتور) بر اساس نوع کاربرد و زمان استفاده به دو صورت طبقه بندی می شوند.
A: نوع کاربرد برای ژنراتورهای برق
ژنراتور را می توان به عنوان منبع اصلی برق یا به عنوان یک ژنراتور دائمی یا برای تولید برق به موازات شبکه اصلی برق و یا برای تولید برق اضطراری استفاده کرد.
ب: زمان کارکرد ژنراتورهای الکتریکی
ژنراتورهای الکتریکی (دیزل ژنراتور) ممکن است همه چیز درباره دیزل ژنراتور‌های مخصوص بیمارستان برای عملکرد محدود یا نامحدود طراحی و ساخته شوند.

نکات مهم:
استفاده از 1
ژنراتورها باید طوری طراحی شوند که بتوانند مستقل از شبکه اصلی کار کنند و در عین حال بتوانند مانند برق اصلی بدون هیچ مشکلی استفاده شوند، ژنراتورها کاملاً پایدار هستند.
پونت 2
کلیه تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در ژنراتورهای برق دائمی یا اضطراری باید مطابق با استانداردهای I-EC یا یکی از استانداردهای بین المللی قابل اجرا مشابه طراحی، تولید و آزمایش شوند.

منبع : نمایندگی فروش مولر ایتون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۱ ، ۲۱:۲۴
ARYANA