دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

داستان صابون ها!

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۵ ب.ظ

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ دلنوشته ها ، امروز قصد داریم تا در مورد داستان صابون ها هر چند کوتاه با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

صابون و کاربرد آن:

صابون وسیله ای برا شست و شو است که  انواع مختلفی دارد ،شست و شو در سرویس بهداشتی و شست و شو در حمام و شست و شو لباس وصورت مورد استفاده قرار میگیرد.

چگونگی تشکیل صابون:

 صابون ها اولین بار ۲۸۰۰ سال قبل اتراع شده اند که از ترکیب چربی و خاکستر و جوشاندن آنها به دست آمده اند.

 در اوایل قرن هفتم بود که،صنعت صابون سازی در ایتالیا و اسپانیا برای اولین بار آغاز شد که همان موقع هم از همان ترکیب قدیمی استفاده میکردند ،قرن دوازدهم بود که انگلیس پا به عرصه صابون گذاشت یعنی در زمان ملکه الیزابت اول و به تدریج شکل امروزی صابون ها به وجود امد و ما امروزه صابون های بسیار زیادی در انواع مختلف و مناسب با هر پوستی را دارا هستیم.

 

صابون مراغه:

از قدیمی ترین صابون ها، صابون مراغه است که این نوع صابون حدود ۷۰ یا ۸۰ سال پیش به ایران آمد و پدر بزرگها و مادر بزرگ های ما از این نوع صابون استفاده میکردند و اعتقاد داشتند که بهترین نوع صابون است و حتی وقتی دیگر صابون ها جایگزین صابون مراغه شد این عزیزان باز هم از صابون های قدیمی خود استفاده میکردند.

 

مبادا صابون هایتان یکی باشد:

 مطمئنا  شما با صابونی که  لباس هایتان را شسته اید بدن تان را نمیشویید، چرا که باید صابون های مختلفی برای هرکاری در خانه داشته باشید و اصلا صابون شستشوی لباس و بدن با یکدیگر کاملا متفاوت است و ترکیبات ساخت هر دو با هم فرق دارد و چه بسا استفاده از صابون لباس برای بدت و پوست خطرناک نیز باشد.

 اولویت های صابون باید اینگونه باشد که صابون سرویس بهداشتی،صابون غیر سرویس بهداشتی،صابون گلیسیرین،صابون غیر گلیسیرین

 همانطور که میدانید هر چه چربی صابون بیشتر باشد بیشتر باعث تمیز شدن میشود و همینطور باعث مرطوب کننده بودن هم میشود پس صابون هایی که بیشتر کف می کنند باید در امر حمام و سرویس بهداشتی قرار بگیرند.

تاثیر صابون در قدیم:

صابون ها در  شست و شو و  تمیزی هر چه بیشتر مردم کمک شایانی کردند به طوری که بیشتر مریضی ها و آلودگی هایی که وجود داشتند تا حد زیادی از بین برده و در قرون سابق حکم یک معجزه را داشته اند، ،مردم کم کم به فکر این افتادن ک تغییراتی در ساختار صابون به وجود بیاورند چون که  بعضی از این صابون ها به بدن یکسری افراد نمیساخت به همین علت صابون های گیاهی به وجود آمدند که البته ساخت این سری از صابون ها حدود ۲۰ سال طول کشید ولی اثرات به مراتب بهتری نسبت به صابون های قبلی داشت و به پوست های حساس کمک بزرگی کرد.

این روز ها در حمام و داخل کابین دوش انواع و اقسام صابون ها به چشم می خورد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند کوتاه در مورد صابون در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

سپاس که تا پایام این مقاله با ما همراه بودید.

 

 

 

 

 

 

Top of Form

Bottom of Form

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی