دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

هند زادگاه ادیوهای خوش طعم جهان!

سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۵ ب.ظ

آیا خوردن غذاهای تند ما را سالم تر نگه می دارد؟

رابطه بین هندی ها و ادویه های آنها به قبل از تاریخ می رسد. استفاده و تجارت ادویه در هند را می توان به 7000 سال پیش ردیابی کرد.

ادویه جات ترشی جات، در هند، به اندازه جغرافیا و مردم آن متنوع است. هیچ وعده غذایی هندی را نمی توان بدون گنجاندن طیف وسیعی از بهترین ادویه ها تهیه کرد. در حالی که ادویه ها طعم و  وعده های غذایی ما را غنی می کنند، آیا در مورد سلامتی ما نیز به همان اندازه دارای خواص غنی کننده هستند؟

 

رابطه بین هندی ها و ادویه های آنها به قبل از تاریخ می رسد. استفاده و تجارت ادویه در هند را می توان به 7000 سال پیش ردیابی کرد. ادویه هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه، هل و آسافوتیدا از زمان تمدن دره سند، زمانی که برای اولین بار کشت شدند، قدرت خود را در دنیای آشپزی حفظ کرده اند.

در طول اعصار، ادویه‌ها داغ‌ترین کالای تجاری بوده‌اند که از هند سرچشمه می‌گیرد و دلیل بسیاری از اکتشافات مسافرین غربی بوده است. ادویه های هندی نیز همان چیزی است که منجر به کشف مسیرهای متعدد بین آسیا و قاره های غربی شد. امپراتوری های انگلیسی و هلندی برای کنترل انحصاری بر مناطق تولید کننده ادویه مانند هند و اندونزی جنگ های طولانی را علیه یکدیگر به راه انداختند!

 

ادویه برای سلامتی اضافه کنید

ادویه جات گنجینه ای از انواع فواید بالقوه سلامتی هستند. بیایید نگاهی به راه های مختلفی بیندازیم که ادویه های مختلف به زندگی سالم کمک می کنند و حنی در رژیم کاهش وزن نیز می توانند جای داشته باشند.

زردچوبه

زردچوبه که به درستی به عنوان "ادویه طلایی هند" شناخته می شود، دارای رگباری از فواید سلامتی است. تحقیقات نشان داده است که زردچوبه به عنوان یک عامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد ویروسی، ضد باکتری و همچنین دارای فواید ضد انگلی است.

زردچوبه با توانایی خود در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد می تواند از ابتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و بیماری قلبی جلوگیری کند. کورکومین موجود در زردچوبه یک عامل ضد قند خون است که با کاهش قند خون به افراد دیابتی کمک می کند.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که کورکومین ممکن است یک عامل ضد سرطان بسیار موثر باشد.

 

زیره

زیره که عمدتاً برای رایحه مست کننده اش استفاده می شود، کاری بیش از ایجاد دستور العمل های طعم دهنده دارد. علاوه بر کمک به کاهش وزن، کاهش استرس و مدیریت کلسترول، ثابت شده است که زیره به عنوان یک آنتی اکسیدان و همچنین یک عامل ضد دیابت بسیار مفید است.

 

دارچین

دارچین که به طور گسترده در تمدن های باستانی برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده می شد، امروزه مانند هزاران سال پیش قوی باقی مانده است. جدا از اثرات ثابت شده آن به عنوان یک عامل ضد التهابی، ضد سرطان، ضد دیابت و ضد میکروبی، تحقیقات اخیر نشان می دهد که دارچین همچنین ممکن است به بهبود توانایی های شناختی کمک کند و حتی ممکن است به عنوان یک درمان بالقوه برای آلزایمر نشان دهد.

 

فلفل دلمه ای

کپسایسین، ماده شیمیایی موجود در فلفل، که به آن تندی و تلخی خاصی می دهد، همچنین می تواند به بهبود متابولیسم کمک کند و در نتیجه باعث کاهش وزن موثر شود. همچنین شناخته شده است که با جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و حتی مرگ و میر ناشی از سرطان به بهبود طول عمر کمک می کند. آرتریت یکی دیگر از بیماری هایی است که مصرف فلفل بر آن تأثیر مثبت می گذارد.

 

هل

از چای تا بریانی، توانایی های افزایش طعم این ادویه بی حد و حصر است و ظاهراً فواید سلامتی مرتبط با آن نیز همینطور است. هل را می توان برای درمان سردرد، یبوست، اسهال و صرع استفاده کرد. همچنین می تواند با کمک به کاهش کلسترول از چاقی جلوگیری کند.

نتیجه

واضح است که افزودن ادویه‌ها به وعده‌های غذایی روزانه به چیزهای بیشتری از غذاهای خوش‌بوکننده کمک می‌کند. با این حال، کلید درک این سود، استفاده از ادویه جات در حد اعتدال است. این نه تنها به دستیابی به روده ای قوی کمک می کند، بلکه به جلوگیری از تعدادی از بیماری ها نیز کمک می کند.

منبع:https://jahangirdiet.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۸
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی