دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

تعریف برق اضطراری

شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۴ ب.ظ

در موسسات حساس و مهم مانند ادارات و بیمارستان ها باید هنگام خاموش شدن چراغ شهر از برق اورژانس استفاده کرد. ترک کردن. منابع برقی که وظیفه تامین برق در زمان قطع برق را بر عهده دارند، منابع برق اضطراری نامیده می شوند. این سیستم ها معمولا از یک یا چند ژنراتور استفاده می کنند که معمولاً از دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازی استفاده می شود. یا نیروی لازم را در مجموعه ای از باتری ها ایجاد می کنند.
انواع برق با توجه به نیاز و نیاز
چنین سیستم هایی بسته به نیازها و کاربردها می توانند به روش های مختلفی پیکربندی شوند، از جمله:
پردازش دستی
فعال سازی خودکار
همیشه شروع کنید
کاربرد برق اضطراری
انواع سیستم های امنیتی که نیاز به برق اضطراری دارند عبارتند از:
سیستم اعلام حریق
سیستم تلویزیون مدار بسته
سیستم اطلاع رسانی سرقت برق اضطراری
همچنین یک ژنراتور الکتریکی برای راه اندازی تجهیزات است
یکی از عناصر ضروری سیستم بوده و بسیار حائز اهمیت است، همچنین باید توجه داشت که استفاده از سیستم برق اضطراری مطابق با شرایط عملیاتی می باشد.
چنین منابع برق اضطراری معمولاً نیروی خود را از طریق باتری تأمین می کنند. سیستم های نظامی در مکان هایی مانند اتاق کار، اتاق کامپیوتر و غیره استفاده می شوند. از سوی دیگر، سیستم هایی که از موتور مکانیکی و ژنراتور برای تولید برق اضطراری استفاده می کنند، در اتصال به برق اضطراری تاخیر دارند زیرا موتور مکانیکی برای روشن شدن زمان می برد. بنابراین با توجه به ویژگی ها و نیازهای منطقه مورد استفاده می توان از یکی از این سیستم ها یا ترکیبی از هر دو نوع استفاده کرد.
قدرت اضطراری سیستم های ایمنی و امنیتی
در سیستم‌های ایمنی و امنیتی مانند اعلام حریق و سیستم‌های مدار بسته تلویزیون یا سیستم‌های هشدار سرقت برق اضطراری، یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها است و معمولاً به این دلیل است که ولتاژ پایین این سیستم‌ها دارای ولتاژ DC ولتاژ پایینی است. و در حدود 6 و 12 و 24 ولت یعنی در خود پنل باتری های اضطراری را سیستم اصلی خانه در نظر می گیرند این باتری ها به تجهیزات الکترونیکی پنل متصل می شوند و از طریق سیستم برق شهر شارژ و آماده می شوند و در زمانی که هستند در دسترس. در صورت قطع برق بدون معطلی وارد مدار شده و برق اضطراری سیستم را تامین می کنند. مدت زمان برق اضطراری به ظرفیت باتری های مورد استفاده و نحوه استفاده از سیستم بستگی دارد. معمولاً باتری مورد نیاز در دفترچه راهنمای اصلی ذکر شده است، اگر گم شد آن را با یک باتری کاملا شارژ شده جایگزین کنید.
نوع ژنراتور
به طور کلی موتورهای الکتریکی (دیزل ژنراتور) بر اساس نوع کاربرد و زمان استفاده به دو صورت طبقه بندی می شوند.
A: نوع کاربرد برای ژنراتورهای برق
ژنراتور را می توان به عنوان منبع اصلی برق یا به عنوان یک ژنراتور دائمی یا برای تولید برق به موازات شبکه اصلی برق و یا برای تولید برق اضطراری استفاده کرد.
ب: زمان کارکرد ژنراتورهای الکتریکی
ژنراتورهای الکتریکی (دیزل ژنراتور) ممکن است همه چیز درباره دیزل ژنراتور‌های مخصوص بیمارستان برای عملکرد محدود یا نامحدود طراحی و ساخته شوند.

نکات مهم:
استفاده از 1
ژنراتورها باید طوری طراحی شوند که بتوانند مستقل از شبکه اصلی کار کنند و در عین حال بتوانند مانند برق اصلی بدون هیچ مشکلی استفاده شوند، ژنراتورها کاملاً پایدار هستند.
پونت 2
کلیه تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در ژنراتورهای برق دائمی یا اضطراری باید مطابق با استانداردهای I-EC یا یکی از استانداردهای بین المللی قابل اجرا مشابه طراحی، تولید و آزمایش شوند.

منبع : نمایندگی فروش مولر ایتون

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۱۶
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی