دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

لطفاً کتاب بخوانید!!!

سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

همه ما ارزش کتاب خواندن را می‌دانیم و می‌دانیم چه فوایدی برای ذهن انسان ،سلامت روان و البته بالا رفتن سطح دانش ما در زمینه‌های مختلف دارد.

 اما این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی شاید فضای مجازی جای این دوست و یار قدیمی را گرفته ‌است هر چند که کتاب‌های الکترونیکی زیادی به بازار عرضه‌ شده و PDF آن‌ ها در گوشی هر کسی قابل‌ اجرا می‌باشد اما لذت ورق زدن صفحه کاغذی کتاب چیز دیگری است.

 ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی کتاب‌ها آشنا کنیم تا با خواندن آن‌ها عاشق کتاب خواندن شوید و این‌ موضوع مهم را جزوی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

 کتاب‌هایی که برای شروع یک دل‌دادگی کاملاً مناسب می‌باشند پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

اولین کتابی که باید به شما معرفی کنیم:

کتاب معروف قلعه حیوانات اثر جورج اورول

بیراه نیست اگر بگوییم مطالب این کتاب شباهت بسیار زیادی با حال ‌و روز این روز های کشور ما و اکثر کشورهای جهان دارد در واقع نویسنده باهوش و ذکاوت خود طعنه‌ های سیاسی جالبی را در این کتاب گنجانده و فقط و کارزار این جهان را به یک قلعه تشبیه کرده ‌است قطعا شما با خواندن این کتاب عاشق کتاب‌خوانی خواهید شد .

شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزو پری

همه ما نام این کتاب را از زمان‌های دور شنیده‌ایم مگر می‌شود کودک باشی و قصه‌هایی از شازده کوچولو نشنیده باشی این کتاب بی ‌نهایت قلم روان و دل‌چسبی دارد و می‌تواند هر خواننده‌ای را مجذوب کلمات و قصه داستان کند پس به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما این کتاب را مطالعه بفرمایید.

کتاب بعدی کیمیاگر اثر نویسنده معروف پائولو کوئیلو  

این کتاب شما را به یک سفر دور و دراز و دل ‌چسب می‌برد و قلم کوییلو به‌قدری جذاب است که شما نمی‌توانید چشم از آن بردارید قطعاً این کتاب درعین سادگی مفاهیم بسیار جذابی را از عرفا و فیلسوفان در خود جای داده ‌است و می‌تواند شما را به کتاب خواندن علاقه‌مند کند .

از دیگر کتاب‌هایی که برای شروع کتاب‌خوانی مناسب است و می‌تواند دنیای شما را درگیر این یار دوست‌داشتنی کند کتاب :

دنیای سوفی اثر یوستین گردر

شاید جزو معدود کتاب‌هایی که فلسفی است و شما را خسته نمی‌کند و خواننده از خواندن آن لذت می‌برد همین دنیای سوفی باشد یک نثر بسیار ساده یک داستان جذاب و دختر بچه‌ای کنجکاو که شما را در دنیای خودش مهمان می‌سازد قطعا خواندن این کتاب نیز می‌تواند شما را عاشق کتاب ‌خوانی کند.

زخم داوود اثر سوزان ابوالهوی

ادبیات عرب زیبایی‌های خاص خودش را دارد ،زندگی در آن جریان دارد و واقعاً به جامعه ما شباهت بسیار زیادی دارد البته جامعه شاد دهه شصت ،پنجاه  و چهل که هم ‌بستگی در آن بسیار بالاتر بود .رمان زخم داوود در سال 2009 به‌ عنوان پر فروش‌ترین کتاب فرانسه از یک نویسنده فلسطینی جنجال و سروصدای بسیار زیادی را به پا کرد  و الحق و الإنصاف کتاب آن ‌قدر جذابیت دارد که شما را میخ ‌کوب خود کند و مثل یک سریال شما را دنبال خود بکشاند پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را نیز از جادوی ادبیات عرب حتما مطالعه بفرمایید.

مگر می‌شود حرف از علاقه به کتاب باشد و نویسنده معروف جو جو مویز اثری نداشته باشد

مویز نویسنده‌ای خلاق و خوش‌ذوق و با سابقه است که جوایز مختلفی نیز در زمینه نویسندگی رمان عاشقانه برنده شده است و آثار بسیار زیادی از او در سرارا جهان طرفدار پیدا کرده است که ماه‌ عسل در پاریس و موسیقی شب برای این‌ که شما را عاشق کتاب‌خوانی کنند پیشنهادهای جذابی می‌توانند باشند.

این کتاب‌ها کتاب‌هایی هستند که برای شروع می‌توانند شما را مجذوب خود کنند و شما را وارد دنیای کتاب‌خوانی کنند فقط کافی است که همت کنید و شروع کنید مطمئن باشید کتاب رفیق بسیار خوبی برای شماست و ضمن بالا بردن اطلاعات عمومی شما دنیای شما را شیرین‌تر زیباتر و رویایی تر می‌کند، بعد از مدتی شما سلیقه و ژانر مورد علاقه ی خود را پیدا خواهید کرد و آن را دنبال میکنید.

 سپاس که با ما همراه بودید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۸
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی