دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

راه کار های حفظ گرمای منزل در زمستان!

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۱۹ ب.ظ

این روز ها ما در گرم‌ ترین فصل سال یعنی تابستان قرار داریم و شاید برای شما عنوان مقاله ما کمی عجیب باشد چرا که قصد داریم در گرم‌ ترین فصل سال در مورد کنترل انرژی در خانه در زمستان صحبت کنیم اما چرا ؟

همان‌ طور که ما در تابستان باید مصرف برق خود و آب خود را کنترل کنیم تا به مناطق محروم کشور نیز این امکانات رسانده شود در زمستان نیز باید گاز و گرمای منزل را به گونه‌ای استاندارد کنترل کنیم تا همین اتفاق برای مناطق محروم نیز بیفتد چرا که متاسفانه در کشور عزیز ما برخی مناطق هستند که با مشکلات جدی آب و انرژی دست و پنجه نرم میکنند ، مثل سیستان عزیز و خوزستان همیشه سرفراز و مناطق دیگر پس وظیفه ی انسانی و اجتماعی ما این است که در حفظ انرژی و مصرف درست آن کوشا باشیم.

حالا که در فصل گرم سال هستیم خالی از لطف نیست که در مورد گرما و ارزش آن در زمستان با شما گفتگو کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

برای کنترل انرژی گرما در زمستان اولین راهکار این است که مکان‌هایی را گرم کنیم که در آن‌ها بیشتر تردد دارید و بیشتر از آن‌ ها استفاده می‌کنید مثلاً اگر اتاق شما محل رفت‌ و آمد زیادی نیست و کسی از آن استفاده نمی‌کند بهتر است که وسیله گرمایشی آن را خاموش کرده و اگر در پذیرایی منزل بیشتر حضور دارید وسیله گرمایشی در پذیرایی روشن باشد این کار در عدم هدر رفت انرژی قطعا کمک می‌کند ، خیلی وقت ها پیش می آید که ما در نقطه ای از منزل حضور نداریم ولی منابع انرژی مثل گرما و وسایل گرمایشی در آن جا روشن و در حال مصرف انرژی بی مورد هستند.

مسئله بعدی که باید عنوان کنیم عایق‌ بندی داخلی و خارجی برای حفظ گرما است .

یکی از اصلی‌ ترین راهکار ها برای حفظ گرما در منزل عایق‌ بندی کردن درست درها و پنجره ها است که به روش‌ های مختلف انجام می‌شود .

البته که شما می توانید موارد دیگری را نیز عایق بندی کنید.

شما ابتدا باید لوله‌ های آب و رادیاتور خود را عایق‌ بندی کنید تا انرژی گرمایشی منزلتان هدر نرود سپس به سراغ درب‌ها و پنجره‌ها بیایید که به‌ راحتی با استفاده از چسب سیلیکون و موارد دیگری که می‌تواند عایق‌بندی بسیار مناسبی در پنجره و درزهای منزل انجام دهند گرمای منزل خود را حفظ کنید، معمولاً رایج‌ ترین روش در عایق‌ بندی استفاده از چسب سیلیکون می‌باشد .

شما با این کار می‌توانید تا حد زیادی در کنترل گرما و هدر نرفتن انرژی کمک شایان کرده باشید و روش‌های جالب دیگری نیز وجود دارد مثل:

این‌ که شما در منزل از لباس گرم استفاده کنید و لباس‌ های تابستانی را نپوشید همین عامل به اصطلاح بی اهمیت می تواند باعث این شود که از وسایل گرمایشی کمتر یا نرمال تر استفاده کنید.

یا این‌ که زمانی‌ که آشپزی می‌کنید به‌ علت گرمایی که خود گاز ایجاد می‌کند وسایل گرمایشی خود را کمتر از حد معمول کنید.

و موارد این‌ چنینی که به‌ راحتی و به‌ سادگی با انجام دادنشان می‌توان از هدر رفتن انرژی صرفه‌ جویی کرد.

بیاد داشته باشید که با مصرف درست انرژی در منازل خود می توانید گرما را به یک هموطن دیگر هدیه دهید تا همه از این نعمت استفاده کنند و این وظیفه دینی و انسانی هر شهرورند است.

حتما مطمئن شوید در ها و پنجره ها که عامل اصلی نفوذ سرما به منزل هستند به درستی عایق بندی شده اند.

امیدواریم خانه قلبتان همیشه گرم و روزهایتان پر از شادی و آرامش باشد .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۰۷
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی