دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

فن های دریچه ای و ویزگی های آن ها!

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۷ ب.ظ

 

با سلام به شما خوانندگان مقاله تخصصی فن های دریچه دار ، بسیار خوشحالیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد انواع فن های دریچه دار و کارایی های آن ها با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

 

در برخی از هواکش های خانگی دریچه‌ هایی به شکل کرکره وصل شده‌ است که با روشن شدن آن ، این دریچه‌ ها باز شده و با خاموش شدن این هواکش‌ ها و دریچه‌ های کرکره‌ای آن بسته می‌شود که در برخی از این هواکش‌ ها این باز و بسته شدن یا به صورت دستی و یا به صورت برقی اعمال می‌شود .
در واقع کاربرد این هواکش‌ ها ، کم کردن جریان هوا و یا زیاد کردن جریان هوا و یا حتی قطع کردن جریان هوا می‌باشد . جالب است بدانید که حتی می‌توان با این دریچه و با این هواکش‌ها حتی جریان هوا را به‌طور کلی تغییر مسیر داد .
جنس دمپر این نوع هواکش‌ ها یا از فلز و پلاستیک و یا از فلزات می‌باشد معمولاً تیغه آن‌ ها به صورت متحرک و یا ثابت هستند .معمولاً دمپر ها بین دو جنس در بازار ارائه شده‌ است جنس اول آن به صورت کرکره و موازی باز شده و نوع دیگر آن تیغه‌ های آن‌ها زیگزاگی باز می‌شود .نکته‌ ای که شما باید در انتخاب این هواکش‌ ها در نظر بگیرید خصوصیات جنس دمپر آن‌ ها می‌باشد که به خوبی هوا بندی را انجام بدهد و دارای زیبایی ظاهری خوبی باشد و تیغه آن‌ ها روان باشد تا عمل هوابندی به صورت صحیحی انجام بگیرد .
به‌ طور حتم برای شما این اتفاق افتاده است که هواکش های خانه شما از کار افتاده باشد که در این‌ صورت متوجه این امر شده‌ اید که چقدر وجود این هواکش‌ها در خانه امری ضروری می‌باشد .
فراموش نکنید که این هواکش‌ ها باید هرچند وقت یک‌بار سرویس شوند پس باید از هواکشی در محیط خود استفاده کنید که دارای کیفیت خوبی باشد .
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که قصد استفاده از هواکش را در محیط خانه دارید بهتر است بدانید که معمولاً هواکش‌ ها را در بالای پنجره‌ های آشپزخانه نصب می‌کنند و برای خارج کردن رطوبت محیط و بوهایی که از غذا ناشی می‌شود از آن‌ها استفاده می‌کنند ‌.
به احتمال زیاد شما می‌دانید در هر محیطی که رطوبت ایجاد بشود ، رشد قارچ‌ ها به سرعت اتفاق می‌افتد پس برای جلوگیری از این منظور بهتر است از هواکش خانگی در محیط منزل خود استفاده بکنید .
هواکش های خانگی در انواع متفاوتی در بازار وجود دارد یکی از این هواکش‌ ها ، هواکش های پروانه‌ ای می‌باشد.
هواکش لوله محوری یکی دیگر از انواع هواکش های خانگی است .
هواکش پره محوری نیز یکی دیگر از هواکش های خانگی است که شما می‌توانید این هواکش را بر روی شیشه و یا حتی دیوار خانه خود نصب کنید .
معمولاً موتور هواکش های خانگی نسبت به هواکش های صنعتی ضعیف تر عمل می‌کنند و باید پس از استفاده کردن ، این هواکش‌ها را متوقف کنید تا کارایی خود را از دست ندهند زیرا جنس بدنه و پروانه آن‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند پاسخگو شما در ساعات طولانی باشند .
بر طبق موارد گفته‌ شده در بالا شما متوجه راحتی نصب این هواکش‌ ها شدید و متوجه این امر گشته‌ اید که می‌توانید آن را به راحتی بر روی پنجره و یا دیوار خود نصب کنید . هواکش های خانگی باید پس از مدتی کار کردن به خوبی روغن‌ کاری بشود .
هنگامی‌ که شما از این هواکش‌ ها استفاده می‌کنید می‌ بایست مراقب نوسانات برق باشید زیرا این نوسانات موجب می‌شود تا دستگاه شما دچار سوختگی و یا خرابی بشود .
شما می‌توانید از این هواکش‌ ها در محیط‌ های مسکونی و فضای خانگی خود استفاده کنید و فضای منزل شما اگر به هر اندازه ای ، کوچک تا متوسط باشد برای تهویه محیط خود می‌توانید از این هواکش‌ ها استفاده کنید .
شما می‌توانید پس از انجام بررسی‌ های لازم و همچنین کسب اطلاعات کافی بهترین هواکش را برای محیط خود انتخاب کنید و از کارایی آن به نحو مطلوب در محیط خود بهره ببرید .

 

منبع:https://azar-fan.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۹
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی