دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانستنی های مهم در مورد فن ها!

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۴۴ ب.ظ

 

با سلام خدمت شما خوانندگان عزیز مقاله تخصصی هواکش های صنعتی ، بسیار خوشحالیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم.

 

امروز قصد داریم تا در مورد انواع هواکش ها و خصوصیات آن ها با شما گفتگو کنیم ، پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

آیا می‌دانستید که هواکش صنعتی به حرکت و جا به جایی هوا و گازها کمک می‌کند؟

 

اصلی‌ ترین نقش هواکش صنعتی جا به جایی هوا بوده ، یعنی خارج کردن هوای آلوده و وارد کردن هوای سالم به درون محیط کار و اصلی‌ترین جایی‌ که این هواکش‌ها کاربرد دارد در کارخانجات می‌باشد. فقط کافی است شما تصور کنید که فن ها در یک کارخانه ی صنعتی وجود نداشته باشند ، عملاً نبود فن ها کار را مختل خواهد کرد چرا که در صورت خارج نشدن هوای آلوده و یا بوهای نامطبوع شرایط کار برای کارگران فراهم نبوده و حتی احتمال مصمویت های ناشی از استشمام نیز بسیار بالا خواهد رفت.
نقش این هواکش این است که هوای پر از آلایندگی را از محیط خارج کند تا هوای تازه و پاکیزه به محیط بازگردد ، از این هواکش‌ها در خیلی از صنایع و کارخانجات برای خنک و یا خشک کردن محیط استفاده می‌کنند.
علاوه‌بر کارخانجات و صنایع این هواکش‌ها در سالن‌های ورزشی گلخانه‌ها استخرها مراکز پخت غذا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد . در واقع در هر مکانیب که سر بسته چه صنعتی و یا ورزشی که نیازمند تهویه هوا و داشتن اکسیژن کافی و هوای مطبوع باشد وجود این هواکش ضروری است.
پس نتیجه می گیریم که به طور کلی می توان گفت هر جایی که دمای محیط بالا باشد و یا هوای آن آلوده باشد و یا نیاز به هوای تازه داشته باشد این هواکش ها مورد استفاده هستند و صاحبان مشاغل با استفاده از هواکش صنعتی و تامین هوای سالم از جان مشتریان و کارمندان و کارگران خود محافظت می کنند.

 

نا گفته نماند که وجود هواکش ها امری الزامی و اجباری برای داشتن مجوز کار و استاندارد در مراکز صنعتی محسوب می شود.

 

هواکش صنعتی چه مدل هایی دارد و تنوع آن چقدر است؟

 

از آن جایی که هواکش صنعتی بسیار کاربردی و لازم است در بسیاری از صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرد و اندازه و ظرفیت فن ها طبق هر صنعت متفاوت است .
فن صنعتی و یا به عبارتی هواکش صنعتی به چند دسته تقسیم میشود :

 

هواکش صنعتی آکسیال به ترتیب زیر می باشد:

 

  • هواکش صنعتی سانتریفیوژ بکوارد
  • هواکش صنعتی سانتریفیوژ فوروارد
  • هواکش صنعتی سانتریفیوژ رادیال
  • فن‌های صنعتی سانتریفیوژ فشار قوی

 

هواکش آکسیال چیست؟ از هواکش آکسیال بیشتر اوقلات برای تهویه هوا یا انتقال هوا بین دو مکان استفاده می کنند.

 

هواکش سانتریفیوژ چیست و چند مدل دارد؟

 

هواکش سانتریفیوژ در دو مدل یک طرفه و دو طرفه تولیدشده و در بازار عرضه میگردد و کارایی آن برای ایجاد فشار استاتیکی در مکنده و دمنده یک سیستم می‌باشد.

 

هواکش سانتریفیوژ فوروارد:

 

مانند فن سانتریفیوژ بکوارد در دو نوع یک طرفه و دو طرفه طراحی و تولید می‌شوند و مورد استفاده آن‌ها برای ایجاد فشار استاتیکی در دمنده سیستم‌ها می‌باشد.

 

هواکش سانتریفیوژ رادیال:

 

این مدل از فن‌ها برای ایجاد مکش در مکنده سیستم‌ها طراحی می‌شوند با فشار استاتیکی بالا و از قدرت حجم هوای کمتری نسبت به دیگر فن‌های سانتریفیوژ برخوردارند.

 

و اما فن‌ سانتریفیوژ فشار قوی:

 

به دسته‌ای از فن هایی گفته می‌شوند که با ایجاد فشار استاتیکی بسیار بالا و حجم هوای کمتر در بخش‌هایی از صنعت به صورت کمپرسور هوا کار می‌کند و گاهی برای انتقال مواد در مسیرهایی طولانی مورد استفاده هستند.

 

در خرید فن سانتریفیوژ و دیگر فن ها حتما ابتدا خوب تحقیق کرده و با متخصصین و مشاورین دراری تخصص مشورت کنید تا بهترین خرید را نسبت به محیط و نوع فعالیت خو داشته باشید.

 

امیدواریم مطالب فوق مثمرثمر برای شما عزیزان واقع شده باشد.

 

از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید بسیار سپاس گذاریم.

منبع : https://azar-fan.ir

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۹
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی