دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

و اما هواکش های صنعتی !

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۲ ب.ظ

 

هواکش صنعتی موجب می‌شود تا جابه‌جا شدن هوا و همچنین جابجایی گازها سریع‌تر اتفاق بیفتد و به‌ همین‌ علت نقش بسیار حیاتی و مهمی در صنعت دارد زیرا موجب جابجا شدن هوا در صنایع و کارخانه‌ها می‌شود که این امر ، امری کاملاً حیاتی در محیط صنعتی و کارخانه‌ها بشمار می‌رود .


درواقع کار این هواکش‌ها به این‌گونه است که آلاینده های مختلفی که در محیط‌هایی سربسته قرار دارند را خارج کرده و آن‌ها را به محیط بیرون منتقل می‌کنند و به‌جای آن هوای تمیز را از فضای بیرون به داخل محیط برمی‌گردانند .
جالب است بدانید علاوه‌ بر موارد گفته‌ شده کاربرد دیگر این هواکش‌ ها در کارخانه‌ ها و صنایع ها برای خشک کردن محیط و همچنین خنک نگه‌ داشتن محیط اطراف است و کاربرد دیگر این هواکش‌ ها استفاده از آن ها در سالن‌های ورزشی و به این منظور است که هوای داخل محیط باشگاه را گرم و مرطوب نگه دارند.
پس در واقع از این هواکش‌ ها در بسیاری از استخرها گلخانه‌ها و همچنین مراکز آب‌درمانی برای کم کردن رطوبت محیط استفاده کرده و در بسیاری از مراکز پخت غذا همچون رستوران‌ها و کارخانه‌های تولید غذا از این هواکش های صنعتی برای بیرون کردن و خارج سازی بخار ناشی از پخت غذا ، خارج کردن دود غذا و همچنین بوی بد غذا استفاده می‌کنند .پس این هواکش ها موجب می‌شوند که هوای مناسبی در این‌گونه محیط‌ ها برقرار بشود و سلامت افرادی که در این‌گونه محیط‌ ها کار می‌کنند و همچنین سلامت مشتری ها حفظ شود .
هواکش های صنعتی دارای تنوع زیادی در مدل می‌باشند و به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند .
هواکش و یا فن صنعتی آکسیال
از این نوع هواکش برای انتقال دادن هوای بین دو مکان و یا محیط استفاده می‌شود و همچنین برای تخلیه هوای بین دو مکان و یا فضا کاربردهای بسیاری دارند .
هواکش سانتریفیوژ یک‌طرفه و دوطرفه
این نوع هواکش در این دو مدل تولید و طراحی شده و اگر بخواهیم از کاربرد آن برای شما بگوییم یکی از کاربردهای آن ایجاد فشار استاتیکی در دمنده ها و مکنده های سیستم بوده و مورد استفاده آن در دمنده‌ی سیستم‌ها است .
هواکش های صنعتی در اندازه‌های متفاوتی در بازار و برای هر منظور ارائه شده و سایز های متفاوتی ساخته شده‌ است .مثلاً هواکش های صنعتی بزرگ که مورد استفاده آن در مراکز تجاری بزرگ و صنعتی می‌باشد ، برای زمانی استفاده می‌شود که ذرات معلق موجود در هوا بسیار زیاد است .
در هنگام خرید هواکش های صنعتی بزرگ به این نکته توجه فرمایید که دارای گواهینامه استاندارد ایرانی و همچنین خارجی باشد و از هواکش های صنعتی کوچک برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که ذرات معلق موجود در هوا کمتر است پس در نتیجه کارکرد هواکش کوچک از هواکش بزرگ بسیار کمتر می‌باشد و به همین دلیل قیمت آن نیز بسیار پایین‌تر از هواکش بزرگ است .
با توجه به محیطی که قصد استفاده از هواکش را دارید سعی کنید ویژگی‌های هواکش‌ ها را بررسی کرده و بهترین هواکش را برای خود انتخاب کنید تا بهترین کاربرد را از آن داشته باشید .
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هیچ شناختی از انواع هواکش ها ندارید از فردی کمک بگیرید که در این زمینه دارای تخصص لازم است تا به شما بهترین هواکش را پیشنهاد دهد و بتوانید هواکش مورد نیاز خود را خریداری کنید .
از مزایای این هواکش‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که این هواکش‌ها هوای آلوده را می‌توانند به خوبی جذب کنند و هوای سالم را از محیط بیرون به داخل بفرستند و همچنین در محیط‌های صنعتی به علت گرمای بیش ازحد امکان وقوع آتش‌سوزی وجود دارد ، پس استفاده از این هواکش‌ها از این سانحه جلوگیری می‌کند و یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم این هواکش‌ها به داخل فرستادن هوای سالم و تمیز به درون محیط‌های صنعتی و همچنین کاربرد آخر آن حفظ رطوبت و سطح دما می‌باشد .

 

منبع:https://azar-fan.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۹
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی