دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

فواید بیشمار حمام با آب نمک!

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۷ ب.ظ

از قدیم‌ الایام تا زمان حال آب‌ درمانی جزو مرسوم‌ ترین روش‌های درمانی برای مفاصل - ستون فقرات و درد عضلات بوده‌ است و با گذشت زمان علم ثابت کرد که تأثیرات و فواید بسیار زیادی، این نوع از درمان برای تسکین درد دارد.

با پیشرفت تکنولوژی آب‌ درمانی نیز تغییرات گسترده‌ای کرده‌ است و فرآیند آن کاملاً علمی‌ تر به همراه تجهیزات و لوازم پیشرفته شده‌ است ما قصد داریم در این مقاله شما را با آب‌ درمانی و تأثیرات مثبت آن برای درمان ستون فقرات بیشتر آشنا کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که، زمانی‌ که شما در آب شناور هستید وزن شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند مثلاً فردی که صد کیلوگرم وزن دارد در آب فقط ده کیلوگرم می‌شود این خاصیت باعث می‌شود تا شما فشار کمتری در عضلات و مفاصل خود حس کنید و بتوانید زمان‌های بیشتری در آب شروع به فعالیت کنید و ازآن جایی‌ که آب نهصد بار سنگین‌تر از هوا است شما می‌توانید عضلات خود را با ورزش کردن در آب قوی‌تر کنید یا حتی زمانی‌ که شما در آب شروع به دویدن می‌کنید میزان کالری مصرفی تان کاملاً بیشتر از میزان کالری مصرفی در خشکی است یعنی اگر شما فقط در طول ده دقیقه در خشکی میزان هشت کالری را از دست بدهید با همان سرعت و با همان زمان در آب یازده کالری از دست می‌دهید پس این امر نیز باعث کم کردن وزن خواهد شد و همان‌ طور که می‌دانید بیشتر ناراحتی‌ های مفاصل مخصوصاً در ستون فقرات و دیسک کمر به‌ خاطر بالا بودن وزن افراد است .

ما در کل دو نوع آب‌ درمانی داریم آب‌ درمانی هیدروتراپی عمومی و آب‌درمانی هیدروتراپی موضعی .

در هیدروتراپی عمومی تمام بدن درون آب قرار می‌گیرد و فرد بیمار شروع به حرکات کششی و نرمش‌های خاص توسط فیزیوتراپیست می‌کند ولی در روش هیدروتراپی موضعی فقط قسمتی که دچار درد یا به‌اصطلاح عضو مصدوم است درون آب قرار می‌گیرد و نرمش‌ها و ورزش‌های مربوط به آن توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود .

اما یکی از اصلی‌ ترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات استفاده از استخر یا وان‌های پروانه‌ای شکل است که در روش هیدروتراپی موضعی از وان‌های کوچک یا به‌اصطلاح گردابی استفاده می‌شود.

برای برطرف کردن درد و مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر شما می‌توانید از جکوزی نیز استفاده کنید چرا که آب جکوزی با فشار به سمت نقطه درد شما پرتاب می‌شود و چون حالت گردابی در آب وجود دارد این عمل باعث ماساژ در کمر و ستون فقرات شما شده و همچنین اعصاب حسی شما را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث تسکین درد در شما می‌شود.

پس تا این‌ جا متوجه شدیم که برای درمان ستون فقرات خود اثرات مثبت آب‌ درمانی بسیار زیاد است.

اول این‌ که می‌توانید وزن خود را با آب‌ درمانی کاهش دهیم تا فشار کمتری بر ستون فقرات ما وارد شود.

دوم این‌ که می‌توانید دردهایی که ناشی از دیسک کمر و ستون فقرات داریم را با آب‌درمانی به حداقل برسانیم و آن‌ها را تسکین دهیم .

به یاد داشته باشید ازآن جا که آب باعث می‌شود که وزن ما به حداقل برسد و طبق قانون ارشمیدس فشار هیدرو استاتیک به کل بدن وارد می‌شود نتیجه این عمل باعث عملکرد بهتر در قلب و ریه شده و همچنین باعث کاهش درد در مفاصل و عضلات می‌شود بنابر این شما زمانی‌ که در آب هستید می‌توانید با انجام تمرینات کششی عضلات خود را تقویت کنید و این عمل باعث مقاوم‌تر شدن بدن شما در برابر دردها خواهد شد.

بعد از انجام ورزش توسط فیزیوتراپیست در استخر شما می‌توانید وارد کابین دوش شده و یک دوش آبگرم بگیرید تا خستگی از بدنتان خارج شود، امروزه در تمامی استخر های مدرن بعد از ورزش و یا ماساژ گرفتن افراد وارد کابین دوش شده و به مدت پنج الی ده دقیقه زیرا آب گرم استحمام می‌کنند که این عمل به فرایند درمانی آن‌ها قطعا کمک شایان خواهد کرد.

امیدواریم توانسته باشیم شما را با قسمتی کوتاه از آب‌ درمانی و تأثیرات مثبتش بر دردهای ستون فقرات مخصوصاً دیسک کمر بیشتر آشنا کرده باشیم و امیدواریم شما عزیزان هرگز دچار هیچ گونه بیماری و ناراحتی نشوید و در سلامت کامل باشید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۴
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی