دلنوشته

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

همانطور که رژیم بارداری بسیار مهم است رژیم درست بعد از زایمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی از غذاها و نوشیدنی ها شیر زا هستند و ممکن است به افزایش شیر مادر کمک کنند.

در سرتاسر جهان، زنان در فرهنگ‌های مختلف از غذاهای خاصی استفاده می‌کنند تا تولید شیر خود را تقویت کنند.

 

تولید شیر مادر مستقیماً به تعداد دفعات شیردهی نوزاد (و تا حدودی تعداد دفعات شیردهی شما) مرتبط است. در این مدت باید بیش از حد معمول کالری مصرف کنید، زیرا بدن شما برای تولید شیر به انرژی اضافی نیاز دارد.

 

چند ماده غذایی که باعث افزایش شیر می شود

برخی از این غذاها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برخی دیگر حاوی خواص شیمیایی هستند که ممکن است به افزایش تولید شیر مادر کمک کند. به هر دلیلی، اعتقاد بر این است که این ابرغذاهای شیردهی باعث تقویت و حمایت از عرضه سالم شیر مادر می شوند.

 

غلات کامل

غلات کامل برای والدین شیرده بسیار مغذی هستند. تصور می شود که آنها دارای خواصی هستند که از هورمون های مسئول تولید شیر مادر پشتیبانی می کنند. بنابراین، خوردن غلات کامل ممکن است باعث افزایش شیر مادر شود. رایج ترین غلاتی که می تواند به افزایش شیر مادر کمک کند، بلغور جو دوسر دیرپخته است. همچنین می‌توانید جو، برنج قهوه‌ای سبوس‌دار، کوکی‌های جو دوسر یا سایر غذاهای تهیه شده از غلات کامل را امتحان کنید.

 

سبزیجات سبز تیره

سبزیجات با برگ های تیره مانند یونجه، کاهو، کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی به خصوص کلسیم هستند. آنها همچنین حاوی فیتواستروژن هستند که ممکن است تأثیر مثبتی بر تولید شیر مادر داشته باشد.

 

رازیانه

رازیانه گیاهی از دریای مدیترانه است. دانه های رازیانه به بسیاری از غذاهای مختلف طعم می بخشد، اما رازیانه همچنین سبزی است که می توان آن را پخته یا خام مصرف کرد. پیاز، ساقه و برگ های گیاه رازیانه خوراکی هستند و می توانید آن ها را به سوپ، خورش یا دیگر دستور پخت های رازیانه اضافه کنید. استروژن های گیاهی موجود در رازیانه ممکن است به مادران شیرده کمک کند تا شیر مادر بیشتری تولید کنند.

 

سیر

سیر بسیار مغذی است و یک افزودنی سالم برای اکثر رژیم‌های غذایی است. همچنین اعتقاد بر این است که این یک کهکشان است و به افراد شیرده کمک می کند تا شیر مادر بیشتری تولید کنند. اگرچه سیر بوی قوی دارد که وارد شیر مادر می شود، به نظر می رسد که برخی از نوزادان طعم آن را دوست دارند. مطالعات نشان می‌دهد که شیر با طعم سیر ممکن است به شیردهی طولانی‌تر نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمک کند. از سوی دیگر، برخی از کودکان ممکن است سیر را به خوبی تحمل نکنند. اگر کودک شما بعد از خوردن سیر علائمی از حساسیت غذایی نشان می دهد، ممکن است بخواهید برای مدتی از سیر اجتناب کنید. از کوچولوی خود پیروی کنید. با استفاده از آن برای طعم دادن به بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات، گوشت ها، غذاهای دریایی، پاستا و سس ها، می توانید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید همچنین سیر در رژیم کاهش وزن نیز بسیار کارساز است.

 

نخود

نخود که به آن لوبیا گاربانزو یا لوبیای سیسی (چی چی) نیز می گویند، یک حبوبات رایج است که در آشپزی مدیترانه و خاورمیانه استفاده می شود. افرادی که شیر می دهند از زمان مصر باستان برای تولید شیر بیشتر نخود می خورند. نخود یک غذای مغذی است که سرشار از پروتئین است. آنها همچنین حاوی استروژن های گیاهی هستند که ممکن است برای استفاده به عنوان یک کهکشان مفید باشد. می توانید نخود را به پاستا یا سالاد اضافه کنید. هوموس، یک رویه یا دیپ خوشمزه که از نخود تهیه می شود، راه دیگری برای لذت بردن از این لوبیا بسیار سالم است.

 

دانه های کنجد

والدین شیرده سرشار از کلسیم و خواص گیاهی استروژن مانند از دانه کنجد برای تولید شیر بیشتر مادر استفاده می کنند. می‌توانید دانه‌های کنجد را به‌تنهایی، به‌عنوان ماده‌ای در دستور العمل‌هایی که آماده می‌کنید، به‌عنوان رویه سالاد، یا در ترکیبی با دانه‌های دیگر، آجیل و میوه‌های خشک میل کنید.

 

بادام ها

آجیل به خصوص بادام خام سالم و سرشار از پروتئین و کلسیم است. بسیاری از افراد شیرده خوردن بادام یا نوشیدن شیر بادام را انتخاب می کنند تا خامه، شیرینی و مقدار شیر مادر خود را افزایش دهند.

 

بذر کتان و روغن بذر کتان

مانند دانه های کنجد، دانه کتان دارای فیتواستروژن است که می تواند بر تولید شیر مادر تأثیر بگذارد. دانه کتان همچنین حاوی اسیدهای چرب ضروری است.

 

ریشه زنجبیل تازه

زنجبیل تازه نه تنها یک افزودنی سالم به رژیم غذایی شماست، بلکه می‌تواند تولید شیر مادر را نیز افزایش دهد و به رفلکس بی‌حالی کمک کند. به راحتی می توانید زنجبیل تازه و خام را به غذاهایی که می پزید اضافه کنید. همچنین می توانید با نوشیدن زنجبیل تهیه شده با زنجبیل واقعی یا با جوشاندن زنجبیل خام و تهیه چای، زنجبیل را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. در حالی که زنجبیل تازه بی خطر تلقی می شود، نباید مکمل های زنجبیل را بدون مشورت با پزشک خود مصرف کنید.

 

شیر جو دوسر

جو دو سر غلات کاملی است که ثابت شده است که شیر را افزایش می دهد. 5 آن حاوی نوعی فیبر به نام بتا گلوکان است که ممکن است سطح پرولاکتین را در بدن افزایش دهد. می توانید آن را به تنهایی بنوشید یا به غلات خود اضافه کنید.

 

اب

نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از این است که بدن شما می‌تواند مقدار زیادی شیر مادر برای کودک شما تولید کند. در دوران شیردهی، باید حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز آب بنوشید. 7 این به این دلیل است که شیر مادر 87 درصد آب است و در طول دوره پس از زایمان، بدن شما بیش از حد معمول آب از دست می دهد.

منبع:https://jahangirdiet.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۸
ARYANA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی